Vetenskapsrådet söker en HR-handläggare, tillsvidare
Vetenskapsrådet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vetenskapsrådet i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Vetenskapsrådet söker en HR-handläggare, tillsvidare.
Vetenskapsrådet arbetar för att ge bra förutsättningar för forskare. Vi är Sveriges största statliga forskningsfinansiär och ger stöd till forskning inom alla vetenskapsområden. Vi är rådgivare till regeringen, samordnar och utvecklar kommunikation om forskningens betydelse, resultat och villkor. Vi har ett övergripande ansvar för forskningsinfrastruktur av nationellt intresse och verkar för internationellt forskningssamarbete. Hos oss arbetar omkring 200 medarbetare i moderna lokaler mitt i centrala Stockholm och Göteborg. Är du intresserad av forskning, samhällsfrågor och politik? Bli en av oss! Att jobba på Vetenskapsrådet är att bidra till samhällsutvecklingen.
Enheten för HR ger stöd till ledning och chefer avseende kompetensförsörjning, rekryteringar arbetsrätt och förhandlingar, lönebildning och rehabilitering. Därtill kommer verksamhetsutveckling samt lönefrågor. Vi är till för att ge Vetenskapsrådets chefer förbättrade möjligheter nå verksamhetsmålen, utveckla sin verksamhet och ge sina medarbetare förutsättningar för att utvecklas.
Vi är ett team som ger ett brett konsultativt och konkret stöd utifrån ett arbetsgivarperspektiv. Vi arbetar gemensamt med HR, lön och vill stärka vårt team. Vi förbereder övergången av lönehanteringen till Statens Servicecenter och behöver nu utveckla vårt arbetssätt. Vi arbetar nära personalansvariga chefer i verksamheten.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som kan bidra till att utveckla våra HR-processer och policys. Du håller kontakt med Statens servicecenter och samordnar viss administration kring löner. Du följer upp statistik, analyserar och föreslår åtgärder. Du medverkar i arbetet med introduktion och lönebildning och andra HR-områden. Att dessutom svara på frågor från allmänhet, chefer och medarbetare är en annan viktig insats.
Publiceringsdatum2018-06-04KvalifikationerDu har högskolutbildning i personal- och arbetslivsfrågor eller liknande och har ett par års erfarenhet av HR. Du kan arbeta självständigt och har engagemang för HR-arbete. Ditt arbetssätt är strukturerat och problemlösande. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt samt är serviceinriktad. Du har förmåga att lyssna och kommunicera på ett konstruktivt sätt och har lätt för att samarbeta. Du kan hålla deadlines. Du är intresserad av att utveckla, är prestigelös och vågar prova nya lösningar. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Önskvärt är också någon erfarenhet av lönearbete. Erfarenhet av HR-arbete i statlig sektor är meriterande. Även erfarenhet av att arbeta med systemen Primula och Reach mee är meriterande.
Anställningen
Befattningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt.
Vetenskapsrådet erbjuder en attraktiv arbetsplats i centrala Stockholm som strävar efter att vara fri från diskriminering, att uppnå ökad mångfald och ge alla lika möjligheter.
Mer information
För ytterligare upplysningar kontakta EvaLis Fredriksson, HR-chef tfn 0765-267 303.
Fackliga företrädare är Catarina Sahlberg (SACO), tfn 08-546 44 314 och Viking Meissl (ST), tfn 08-546 44 235.
Märk din ansökan med dnr 2.2.1-2018-6287. Du söker via
www.vr.se under Lediga jobb.
Din ansökan vill vi ha senast 2018-06-19.
Vetenskapsrådet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVetenskapsrådet
AdressVetenskapsrådet
Box 1035
101 38 Stockholm
10138 Stockholm
KontorsadressVästra Järnvägsgatan 3
Jobbnummer 4183478
Observera att sista ansökningsdag har passerat.