Verksamhetsutvecklare/utredare inom Individ- och familjeomsorgen

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun är indelad i sju enheter; barn- och familjeenhet, ungdomsenhet, vuxenenhet, ekonomienhet, familjerätt, Sandvikens familjecenter samt boenden för ensamkommande barn. Inom förvaltningens ansvarsområde finns även samordningsansvaret för kommunens drogförebyggande arbete, folkhälso- och trygghetsfrågor samt handläggning av serveringstillstånd.

Förvaltningens uppdrag är att bidra till positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Förvaltningens 180 medarbetare ger råd, stöd och insatser till människor i alla åldrar såsom omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till barn och unga och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.

Tjänsten som verksamhetsutvecklare/utredare är organisatoriskt placerad i förvaltningens administrativa stab och direkt underställd förvaltningschefen.

Publiceringsdatum
2016-08-25

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare/utredare arbetar du med övergripande verksamhetsfrågor inom individ- och familjeomsorgens hela verksamhetsområde. Du driver processer och projekt som bidrar till utveckling av verksamheterna i nära samarbete med berörda enheter. Du ger stöd till förvaltningens chefer i uppföljnings- och utvecklingsarbete och följer aktuell forskning inom det sociala området. Du planerar kompetensutveckling samt arbetar med utveckling av processer och rutiner.

I uppdraget ingår insamling av fakta samt analys av material som kan komma att utgöra underlag för beslut i förvaltningsledning eller nämnd. Samverkan med interna och externa aktörer ingår i arbetet.

Arbetet erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter och goda möjligheter att själv planera arbetets upplägg.

Kvalifikationer
Du är socionom eller har en examen på högskolenivå med inriktning mot samhällsvetenskap/beteendevetenskap.
Du bör ha flerårig erfarenhet av utrednings- och analysarbete samt erfarenhet av socialtjänstens individ- och familjeomsorg. Meriterande är om du har erfarenhet av kvalitetsarbete och kännedom om Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd (SOSFS2011:9) om ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete inom socialtjänsten.

Dina personliga egenskaper har mycket stor betydelse för oss. Du har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i ett nytt ämnesområde, kan tolka sammanhang och utifrån en stor informationsmängd sammanställa material utifrån fastställda tidsplaner. Du kan arbeta självständigt med ett analytiskt och strategiskt tänkande och har god organisatorisk förmåga. Du har vana att ha många kontakter, har god samarbetsförmåga och kan samverka med andra aktörer på ett förtroendeingivande sätt. Du kan omsätta teori till praktik. Du har mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Ett krav är god datorvana och kunskaper i Officepaketet.

Körkort är en förutsättning för arbetet.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen kommer vi att tillämpa fortlöpande urval, vilket betyder att du kan bli kontaktad innan ansökningstiden gått ut.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. I Sandvikens kommun tillämpas årsarbetstid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-15
Ange följande referens när du ansöker: 108-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Danielsson, Förvaltningschef 026-24 15 87 anna.danielsson@sandviken.se

Facklig kontakt
Elin Liljegren, SSR 026-24 01 58 elin.liljegren@sandviken.se
Eva Östermark, Vision 026-24 13 51 eva.ostermark@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3011552

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: