Verksamhetsutvecklare till Omsorgsförvaltningen

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Vill du arbeta med att stärka omsorgsförvaltningen i deras arbete för friska arbetsplatser? Trivs du bäst i ett arbetsklimat som kännetecknas av engagemang, samarbete och omtanke? Då är det här en unik möjlighet för dig!

I Sandvikens kommun gör vi varandra bättre.

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden, ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemstöd, utvecklare och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete där ditt bidrag möjliggör vår strävan att ge en kvalitativt god omsorg och vård till kommunens medborgare.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen

Publiceringsdatum
2022-11-22

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha en viktig roll i förvaltningens styrning och uppföljning. Du kommer i din roll att leda och medverka i projekt och utredningar och du arbetar aktivt för att stödja cheferna i deras uppdrag. Du arbetar också med att planera och följa upp verksamheternas kvalitet, analyserar och bedriver omvärldsbevakning. Du arbetar proaktivt för att upptäcka och minimera risker, identifiera utvecklingsmöjligheter och tar fram väl underbyggda underlag.
Du kommer att ingå i utvecklingsenheten och kommer med andra verksamhetsutvecklare och utredare arbeta tillsammans med flera parallella projekt inom förvaltningen.

Rollen kan komma att handla om en samordnande roll för nätverket verksamhetsutvecklare/utredare inom förvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är sjuksköterska eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att leda övergripande förändringsarbete och minst tre års erfarenhet av strategiskt arbete inom offentlig förvaltning och gärna inom vård eller omsorg.

Det är meriterande om du har erfarenhet som utredare/utvecklare i en politiskt styrd organisation. Då dina arbetsuppgifter till en stor del omfattar att producera skriftliga rapporter erfordras mycket goda skriv- och språkkunskaper i svenska.
Som person ser vi att du är strukturerad, driven och har god analytisk förmåga.
Du är trygg med att hålla presentationer på ett pedagogiskt sätt inför såväl en stor som liten publik. Tjänsten innebär en kombination av självständigt arbete och samarbete vilket ställer höga krav på din initiativ- och samarbetsförmåga internt såväl som externt.

Du har helhetssyn, kan skapa struktur och tänker långsiktigt. Du har en god förmåga att skapa goda relationer med andra vilket innebär att du är en uppskattad samarbetspartner internt och externt. Du är analytisk och utvecklingsorienterad och ser lösningar snarare än problem. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid dem.
Vi erbjuder ett spännande uppdrag där du är med och påverkar förvaltningens uppdrag inför framtiden.
Tillsammans med dina kollegor i staben och på utvecklingsenheten ska du driva och leda utvecklingsarbete som ledningsgruppen beslutar om.

Vi förväntar oss att du har B körkort.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer fortlöpande urval att tillämpas, vilket innebär att du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "154-22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Förvaltningschef
Susanne Cliffoord
susanne.cliffoord@sandviken.se
026-24 13 47

Jobbnummer
7195254

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: