Verksamhetsutvecklare med fokus på digitalisering, Socialkontore
Strängnäs kommun, Administration SK / Organisationsutvecklarjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administration SK i Strängnäs Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?
Planering, utveckling och administration är en stöd- och servicefunktion inom socialkontoret. Delen för systemförvaltning ansvarar för förvaltning och utveckling av socialkontorets verksamhetssystem och består av tre personer. I de övriga delarna ingår bland annat ansvar för registratur, arkiv, nämndhantering, ekonomiadministration, beställningar, lokalsamordning, utredningar av Lex Sarah, Mediciniskt ansvarig sjuksköterska, uppföljning, statistik och processkartläggning.
Socialkontoret har påbörjat införande av förvaltningsmodell med utgångspunkt från PM3.
Digitalisering är ett av kommunens och socialkontorets viktigaste strategiska mål, där vi tror att du kan bidra till att möta dagens och morgondagens efterfrågan på smarta tjänster, service och tillgänglighet.
Vi söker dig med drivkraft och kunskap att anta ett brett perspektiv för att öka förutsättningarna för effektivitet och innovation genom digitalisering inom socialkontoret. Det innebär att främja verksamhetsutveckling av befintliga tjänster genom digitalisering på bred front, men även att bidra till utveckling av nya, enklare, öppnare och effektivare tjänster och modeller. En grund är att driva förändring brett inom kontoret, att öka kunskapen om digitalisering och inspirera till ökad användning av digitala verktyg.
Publiceringsdatum2020-06-09ArbetsuppgifterDu får uppdraget att ansvara för digitaliseringen inom kontoret, hur framtidens socialtjänst ska fungera och utvecklas med hjälp av digitala tjänster och teknik samt förvaltning av digitala tjänster och teknik utifrån kommunens förvaltningsmodell. Målgruppen är i första hand invånare där syftet är att öka service och tillgänglighet.
Ditt arbete blir att analysera dels invånarnas behov av service och dels möjligheter till effektivisering av våra verksamheter.
Du kommer att stötta ledningen med att prioritera bland planerade utvecklingsprojekt och andra aktiviteter samt bidra med beslutsunderlag inklusive nyttokostnadsanalyser.
Du omvärldsbevakar inom området, genomför behovsanalyser, utarbetar förslag till strategier, planerar insatser och tjänster, leder projekt, implementering, utbildningar samt överlämnar och följer upp. Din utgångspunkt för arbetet är att involvera medarbetare i processerna.
Du är kontorets ingång och kontakt i digitaliseringsfrågor, internt och externt med andra samarbetspartner.
Då uppdraget är under utveckling har du möjlighet att påverka uppdragets, utformning och vara öppen för att olika vägar kommer att prövas.
KvalifikationerVi söker dig som
• har högskoleutbildning inom lämpligt område som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
• har dokumenterad erfarenhet av utvecklingsarbete, att leda, driva, samordna och följa upp
• har goda kunskaper om IT och om hur det kan bidra till verksamhetsutvecklingen
• har erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som praktiskt med att utveckla verksamhet med hjälp av digitalisering och systemförbättringar
• har god kommunikativ förmåga, i såväl tal och skrift
• är engagerad och håller dig uppdaterad inom ditt område
• kan skapa engagemang och delaktighet, har lätt för att samarbeta och är pedagogisk
Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning.
Vi vill även att du delar kommunens värdegrund, öppenhet, respekt, lyhörd och utveckling.
ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!
Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregistret uppvisas innan anställning.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt ök. Vi kan komma att tillämpa provanställning om max sex månader. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSträngnäs kommun, Administration SK
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "265/20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)
Arbetsplats Strängnäs kommun, Administration SK
Jobbnummer 5258077
Observera att sista ansökningsdag har passerat.