Verksamhetsutvecklare inriktning miljö och hållbarhet
Randstad AB / Organisationsutvecklarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-01-26Dina arbetsuppgifterSöker du en spännande roll där du får vara med och utveckla vår verksamhet? Längtar du dessutom efter att få tillhöra en organisation med stark gemenskap och en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och arbetet? Gästrike återvinnare i Gävle söker dig som brinner för att göra skillnad!
Rollen som verksamhetsutvecklare är en spännande och social roll med många kontaktytor där du bidrar till att förbättra och utveckla vår verksamhet med hjälp av din starka drivkraft för miljö - och hållbarhetsfrågor och din analytiska förmåga.
Utifrån din erfarenhet och dina kunskaper ansvarar du för att driva såväl interna som externa uppdrag och projekt. Det kan vara i en roll som uppdrags- eller projektledare, men ofta också självständigt där du själv utför mycket av arbetet i uppdraget eller projektet. Till dina arbetsuppgifter hör också att svara på remisser, skriva tjänsteutlåtanden samt utföra utredningsuppdrag inom miljö - och hållbarhetsområdet Du omvärldsbevakar och håller dig uppdaterad i verksamhetsintressanta frågor samtidigt som du fungerar som ett stöd till förbundets avdelningschefer. En annan betydande del av arbetet handlar om att samla in fakta, genomföra analyser och sammanställa rapporter som är till grund och till stöd för att utveckla verksamheten. Du arbetar självständigt samtidigt som du har mycket samarbete med olika kollegor i verksamheten. Som verksamhetsutvecklare är du placerad på avdelningen för verksamhetsstöd och utveckling.
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll med fokus på projekt - och förändringsarbete, gärna inom miljö- och hållbarhetsområdet. Du har ett tekniskt intresse och tycker om att analysera och hantera statistik med utveckling och effektivisering i fokus och behärskar Officepaketet. Du har en universitets-/ högskoleutbildning eller annan liknande utbildning som bedöms likvärdig.
För att passa och trivas i rollen så är du strukturerad, resultatorienterad, analytisk och har ett eget driv som gör att du vill utveckla både verksamheten och dig själv. Arbetsuppgifterna spänner över många olika verksamhetsområden varför du snabbt behöver kunna se samband och vilja arbeta på både övergripande nivå och detaljnivå. Då rollen har många olika kontaktytor både inom verksamheten och externt behöver du ha lätt för att skapa relationer och kommunicera på ett tydligt sätt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Du ansöker på
www.randstad.se, senast 2024-02-18. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Sjöberg,
anna.sjoberg@randstad.se eller Anna Lindqvist,
anna.lindqvist@randstad.seIntervjuer kommer att hållas löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
I samarbete med ledningen planera och genomföra förbättringsprojekt och säkerställa att projekten genomförs enligt plan
Stötta avdelningschefer med analyser, statistik och beslutsunderlag
Fungera som ett övergripande verksamhetsstöd
Tillsammans med övriga stödfunktioner genomföra, utveckla och systematisera löpande inrapportering av statistik till myndigheter samt externa och interna kunder
Om denna beskrivning väcker din nyfikenhet och ditt intresse så är du varmt välkommen att söka dig till ett härligt gäng av engagerade medarbetare.
KvalifikationerKvalifikationer Flera års erfarenhet av en liknande roll med fokus på projektarbete och strukturerat förbättringsarbete
Eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område
Meriterande
Erfarenhet av miljö - och hållbarhetsfrågor
Erfarenhet av att arbeta med verksamhetsstyrning
Erfarenhet av förändringsledning
Om företagetGästrike Återvinnare
Gästrike återvinnare är ett kommunalförbund bestående av Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby kommuner. Förbundet bildades 2001 med uppdrag att ansvara för den kommunala avfallshanteringen i de fem medlemskommunerna. Gästrike återvinnare ger service åt 168 000 människor och ansvarar för insamling, behandling, planering och information när det gäller hushållsavfall. Gästrike återvinnare är en utvecklingsorienterad organisation med hög kompetens inom hållbar avfallshantering. Vi hjälper våra invånare att ha ett bekvämt liv på ett hållbart sätt. Det ska vara lätt att göra rätt. Gästrike återvinnare bidrar även till en regional utveckling genom att exportera vår kunskap till andra länder och på så vis stimulera det regionala näringslivet.
Tillsammans - gör vi skillnad - för en värld som räcker längre!
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Anna Lindqvist
anna.lindqvist@randstad.se +46123456789 Jobbnummer 8422308
Observera att sista ansökningsdag har passerat.