Verksamhetsutvecklare inom individ- och familjeomsorgen med inri

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Individ- och familjeomsorgen i Sandviken är indelad i sju enheter; barn- och familjeenhet, ungdomsenhet, vuxenenhet, ekonomienhet, familjerättsenhet, Sandvikens Familjecenter, samt boenden för ensamkommande barn. Inom förvaltningens ansvarområde finns även samordningsansvaret för kommunens drogförebyggande och barn- och ungdomsstrategiska arbete, folkhälso- och trygghetsfrågor samt handläggning av alkoholtillstånd.

Förvaltningens uppdrag är att bidra till positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Förvaltningens 180 medarbetare ger råd, stöd och insatser till människor i olika åldrar såsom omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till barn och unga och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.

Tjänsten som verksamhetsutvecklare med IT-inriktning är nyinrättad med anledning av att förvaltningen ser ett behov av att arbeta mer strategiskt med verksamhetsutveckling ur ett IT-perspektiv. Tjänsten är organisatoriskt placerad inom förvaltningens administrativa stab där bland annat verksamhetsutvecklare/utredare och systemförvaltare ingår, och är direkt underställd förvaltningschefen.


Publiceringsdatum
2017-01-31

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare arbetar du med övergripande verksamhetsfrågor inom individ- och familjeomsorgens hela verksamhetsområde med inriktning på IT. I arbetsuppgifterna ingår bland annat utveckling av förvaltningens verksamhetssystem, utbildningsinsatser i samarbete med systemförvaltare, utveckling av e-tjänster, omvärldsbevakning, implementering av uppföljningsverktyg och metodstöd, kvalitetssäkring av statistikuttag, information på hemsida/intranät med mera. Du representerar förvaltningen gällande IT-relaterade frågor i bland annat kommunövergripande arbetsgrupper och kommer att ha många kontaktytor gentemot förvaltningens chefer och övrig personal, övriga förvaltningar, IT-kontor samt IT-leverantörer.
Arbetet innebär en stor variation av arbetsuppgifter och goda möjligheter att själv planera arbetets upplägg.


Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning inom området beteendevetenskap/samhällskunskap och erfarenhet av arbete med IT-frågor utifrån ett verksamhetsperspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, har kunskap om dess lagstiftning samt om verksamhetssystemet Procapita/LifeCare.
Du har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i ett nytt ämnesområde, kan tolka sammanhang och utifrån en stor informationsmängd sammanställa material utifrån fastställda tidsplaner.
Du kan arbeta självständigt med ett strategiskt och analytiskt tänkande och har god organisatorisk förmåga. Du har vana av att ha många kontakter, har god samarbetsförmåga och kan samverka med andra aktörer på ett förtroendeingivande sätt. Du kan omsätta teori till praktik, och har god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen kommer fortlöpande urval att tillämpas, så tveka inte med att skicka din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. I Sandvikens kommun tillämpar vi årsarbetstid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-19
Ange följande referens när du ansöker: 16-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Danielsson anna.danielsson@sandviken.se 026-24 15 87

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
3292116

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: