Verksamhetsutvecklare Aktivitetsstöd och etableringsförmåner i S
Försäkringskassan / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Arbetsuppgifter och ansvar
Arbetsuppgifterna inom området har stor bredd. I rollen som verksamhetutvecklare ansvarar du för att styra, leda och stödja effektdriven verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans inriktning och uppdrag. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter. I uppdraget ingår också att ta fram olika typer av beslutsunderlag till berörd ledning. Detta gör vi för att skapa förutsättningar för att vi som verksamhetsområde ska kunna ha god kvalitet i handläggningen.
I tjänsten ingår också att styra och leda införandet av nya eller förändrade författningar samt tillhandahålla verksamhetssupport. Du ansvarar för remisser och granskningar, samverkar med andra myndigheter och aktörer på nationell nivå samt leder och stödjer arbetet med årsredovisning och kvalitetsanalys. Du är med och tar fram styrande dokument, utvecklar och förvalta tillämpningen och processer. I arbetet med att styra och leda den verksamhetsnära förvaltningen av våra IT-stöd gör du det i rollen som produktägare. Du fungerar även som stöd till områdeschef och verksamhetsområdeschef.
Du kan arbeta som en del av en arbetsgrupp eller leda uppdrag där både nationella och lokala resurser ingår. Vårt utvecklingsarbete utgår från de agila principerna och metoden Scrum där vi jobbar med stort fokus på teamet och eget ansvar.
Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och/eller verksamhetsutveckling.
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• har förmåga att lyfta blicken och ser helheten vilket präglar ditt agerande och dina prioriteringar
• är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde
• har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation
• har erfarenhet av IT-kravställning
• har erfarenhet av processutveckling
• har erfarenhet av samverkan med andra myndigheter på nationell nivå
• har goda kunskaper om projektledning
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1-2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Resor förekommer. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska tester komma att användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort är på Telefonplan i Stockholm.
Kontakt
Rekryterande chef: Kristoffer Wendel, tel 010-119 43 23 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emil Jarengrim,
emil.jarengrim@fk.se (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Kristina Varenblad Nordin, tel 010-112 05 52 Saco-S: Ingmarie Johansson, tel 010-119 26 37 Seko: Eliza Grundström, tel 010-115 34 02
Publiceringsdatum2020-05-12Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 24 maj 2020.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 5223830
Observera att sista ansökningsdag har passerat.