Verksamhetstekniker till Eskilstuna Kommun
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag / Supportteknikerjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag i Eskilstuna Konsult och uppdrag arbetar proaktivt med att utveckla och leverera tydliga tjänster till överenskommen kvalitet för verksamheterna i Eskilstuna kommunkoncern. Det vi levererar ska alltid främja kommuninvånarna.
Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner. Konsult och uppdrag är en spännande förvaltning med stor bredd. I förvaltningen arbetar drygt 500 personer inom områdena HR-Utveckling, Ekonomi, IT och Kommunikation. Beslutsvägarna är korta vilket gör att det finns stora möjligheter att påverka. Förvaltningen är under ständig förändring och utveckling.
Konsult och uppdrag IT ansvarar för drift, support och vidareutveckling av Eskilstuna kommuns IT-plattform. Vi har en modern infrastruktur som ger oss stora möjligheter att utveckla IT-verksamheten enligt de behov som de olika förvaltningarna har. Vårt arbetssätt är konsultativt och vi arbetar hela tiden utifrån kundens behov. Våra arbetssätt ska innebära att vi förverkligar våra kunders intentioner när det gäller IT-utveckling.
Arbetsplatsen ligger endast en kort promenad från tågstationen.
IT-Kundservice arbetar med att lösa de IT-relaterade incidenter som inträffat inom Eskilstuna kommuns organisation. Vi arbetar nära de två andra IT-enheterna (Driftsenheten, System och Projektenheten) med att leverera det IT-stöd som de övriga verksamheterna behöver i sina dagliga kontakter med medborgarna.)
Publiceringsdatum2018-10-20ArbetsuppgifterDitt primära mål är att ge en hög och kvalitativ IT-support i syfte att lösa kundens eller de anställdas ärenden inom överenskommen tid. Du är en central roll med mycket kundkontakt där service och kundbemötande blir några av dina viktigaste ledord.
Vi hanterar ca 400-500 IT-ärenden/vecka så det kan emellanåt innebära högt arbetstempo. Du kommer framförallt att vara på plats ute hos kund och det kan förekomma arbete i 1:a och 2:a linjens support. Du kommer att tillsammans med övriga IT-tekniker hantera ärenden utifrån områden och prioriteringar i samråd med koordinatorn. I rollen ställer du en första diagnos, prioriterar och dokumenterar ärendet enligt rutiner i ärendehanteringssystemet. Vissa ärenden löser du på egen hand och andra fördelar du vidare till andra specialister. En viktig del blir att dokumentera på ett sätt så andra i arbetsgruppen lätt kan sätta sig in i ärendet och lösa det på ett smidigt och professionellt sätt.
För att lyckas i rollen krävs en flexibilitet och att man trivs i en vardag där arbetsuppgifterna kan variera beroende på organisationens behov men även att du har en arbetsglädje och tycker det är kul att gå till jobbet. Som vi ser det kommer din förmåga i mötet med kund såväl via telefon som i direktkontakt vara direkt avgörande för hur du kommer lyckas i tjänsten
KvalifikationerVi söker dig som är teknikintresserad och som har en slutförd gymnasieutbildning med fullständiga betyg. Har du en eftergymnasial teknisk utbildning är det meriterande. Du bör vara väl bevandrad inom Microsoft och då främst Windows och Office samt gärna ha god vana att arbeta med dokumentation i det vardagliga arbetet. Du har aktuell minst 2 år med teknisk support de senaste 5 åren på plats ute hos kunderna. Om du har utfört support av mobila enheter liksom erfarenhet från arbete i serviceyrke ser vi som väl meriterande. Kunskaper inom Windows 7 eller senare är också meriterande. Har du erfarenhet av att hantera olika fjärradministreringsverktyg som DameWare, RDP, Teamviewer ses som meriterande. Har du även erfarenheter av att jobba i eller leda projekt och/eller uppdrag är det starkt meriterande. Då tjänsten innefattar mycket dokumentation och direktsupport till kund krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är meriterande med goda kunskaper i Engelska.
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för organisationens framgång och för att lyckas i rollen krävs bland annat att du är kommunikativ med ett pedagogiskt förhållningssätt. Du är serviceinriktad och lyhörd och kan anpassa dig utifrån kundernas behov samtidigt som du är du självgående, stresstålig och strukturerad. Du är utåtriktad och tar lätt kontakt med andra människor internt och externt samt har en god problemlösningsförmåga. Då arbetet i och kring vår support emellanåt kan innebära högt arbetstempo krävs en god prioriteringsförmåga, samarbetsförmåga och servicekänsla.
Körkort är ett krav.
Utdrag ur belastningsregistret gäller för tjänsten
Vi kan erbjuda många utvecklingsmöjligheter, med verksamheten i fokus gällande digitalisering och IT-utveckling Du får ett introduktionsprogram med handledare. Därefter mentorskap
Vi har personalförmåner som t.ex. friskvård, och flextid
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-04
Ange följande referens när du ansöker: 4830
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRobert Ragnebrandt 016-710 24 85
FöretagEskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
AdressEskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
Eskilstuna
63186 Eskilstuna
KontorsadressAlva Myrdals gata 3D Eskilstuna
Jobbnummer 4413844
Observera att sista ansökningsdag har passerat.