Verksamhetsspecialist till lönerelaterade tjänster i Östersund
Statens Servicecenter / Organisationsutvecklarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 420 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Anställningen är placerad inom avdelningen för Lönerelaterade tjänster i Östersund. Inom lönerelaterade tjänster erbjuds administrativt arbete kring lön, resor- och utlägg och beslutsskrivning.
För att ansluta nya kunder till Statens servicecenter arbetar vi i projektform genom anslutningsteam. Anslutningsteamen arbetar med övertagandet av löneadministrationen från blivande kunder. I teamen ingår representanter från lön, servicedesk och IT. Teamen leds av en projektledare. En viktig yrkesroll i anslutningsteamen är verksamhetsspecialisten som står för expertkunskap kring lön och löneprocesser. Verksamhetsspecialisten är den person som ansvarar för att standardprocesserna inom lön används för de kundmyndigheter som ansluts.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet innebär att kartlägga och dokumentera den befintliga löneadministrationen vid kundmyndigheten samt definiera och hantera gapet mellan kundmyndighetens- och Statens servicecenters löneprocesser. Rollen innebär även att informera kunder om Statens servicecenters standardiserade rutiner och processer och att vara behjälplig vid införandet av Statens servicecenters stödsystem vid kundmyndigheterna gällande teknik och utbildning. Vidare innebär arbetsuppgifterna att informera och stödja de lönehandläggare som ska överta löneadministrationen för de nya kund-myndigheterna samt att ansvara för överlämning av löneadministrationen från kundmyndighet till Statens servicecenter. Rollen innebär också att arbeta med processförbättringar inom lön.
Publiceringsdatum2017-12-11Kvalifikationer Vi söker dig som har:
* Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
* Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Erfarenhet av relevanta system samt avtal och övriga regelverk
Dessutom är det meriterande om du har:
* God kunskap om lagar och statliga avtal
* Erfarenhet av att arbeta i projekt
* Erfarenhet av arbete i lönesystemet Heroma
• Kunskap om Statens servicecenters standardprocesser
Vidare ska du:
* Ha god kommunikativ förmåga
* Vara serviceinriktad och övertygande
* Vara strukturerad
* Ha god samarbetsförmåga
Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Anställningen innebär en del resande.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Einarsson, Enhetschef
anders.einarsson@statenssc.se 010-456 04 90
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Statens servicecenter
FE 15
83281 Frösön
KontorsadressStatens servicecenter
FE 15
Jobbnummer 3848076
Observera att sista ansökningsdag har passerat.