Verksamhetsnära redovisningsansvarig till Tekniska museet

Invici AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Invici AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Sigtuna, Strängnäs eller i hela Sverige

Vi söker en nyckelspelare till vår framgångsresa!

Här får du en chans att vara med i utvecklingen av ett upplevelsecenter i världsklass med fokus på innovation, entreprenörskap och hållbarhet. Drivs du av att nyttja systemen fullt ut och ta fram smartare arbetssätt? Gillar du att stödja projektledare och chefer i redovisningsfrågor i en verksamhetsnära dialog?
Då kan rollen som redovisningsansvarig vara rätt för dig.

Om uppdragsgivaren
De senaste åren har Tekniska museet tagit stora kliv in på edutainmentmarknaden där lekfullt lärande är centralt. Verksamheten på Djurgården i Stockholm lockar varje år runt 330 000 besökare, varav mer än hälften är barn och unga. Det är en privat stiftelse med en omsättning på ca 120 msek varav ca 60% självfinansiering och 40% statsbidrag. Ett 70-tal heltidsanställda samt ett stort antal timanställda bidrar tillsammans till att erbjuda en fantastisk helhetsupplevelse där målet är att nå 500 000 besökare per år. Det ska nås genom högkvalitativa utställningar och programverksamhet, ett kundorienterat förhållningssätt, effektiva processer och god samverkan med finansiärer och partners.

Läs mer på www.tekniskamuseet.se


Beskrivning av tjänsten
Vi söker nu dig som vill vara med och forma denna nyinrättade befattning som rekryteringsansvarig och bidra i verksamhetens fortsatta resa. Du trivs i en miljö med många relationer och en komplex verksamhet med olika aktiviteter som finansieras och rapporteras på olika sätt. Då museet har tertialbokslut kommer förhållandevis mycket tid läggas på effektivisering av rutiner och nyttjande av system, samt på att stödja i de ad hoc-uppgifter som uppstår i verksamheten, t ex kring nya projekt. För att trivas med detta har du en flexibel läggning med förmåga att omprioritera och hantera korta puckar samt vara del i ett dynamiskt ekonomiteam.
Som redovisningsansvarig har du en nära dialog med CFO, Business Controller och ekonomiassistent liksom budgetansvariga i organisationen. Då museet har många typer av verksamheter vilka finansieras på olika sätt uppkommer ofta redovisnings- och skattetekniska frågor vilka du hanterar. Du har arbetsledaransvar för ekonomiassistenten och samordningsansvar i boksluten.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ansvar för tertial- och årsbokslut inkl kontoavstämningar, periodiseringar, projektomföringar, stöd till budgetansvariga/projektledare liksom samordning och arbetsledning av bokslutsarbetet
• Löpande bokföring, frisläppa filer, inläsning lönefiler
• Avstämningar och felsökning avseende många olika intäktsslag
• Momshantering & skattedeklaration
• Ansvar för aktivering i anläggningsregister av investeringar och utställningar
• Kassaflödesplanering
• Ansvar för framtagande av årsredovisning för Tekniska museet samt fyra avkastningsstiftelser
• Hålla internutbildning, t ex workshops för budgetansvariga
• Arbetsleda ekonomiassistent

Utöver ovan löpande arbetsuppgifter är en stor och viktig del följande områden;

• Utredning av skatte- och redovisningstekniska frågor för verksamhetens olika delar
• Utveckla och effektivisera processer
• Super user Visma.net



Vem är du?
För att lyckas i rollen som redovisningsansvarig ska du ha en civilekonomexamen eller motsvarande med minst 5 års erfarenhet av motsvarande roll inom en mångfacetterad verksamhet inklusive projekt, ha mycket goda redovisningskunskaper och erfarenhet från att arbeta med allt från löpande bokföring till kvalificerade redovisningsfrågor. Du har självständigt hanterat projektredovisning och skattefrågor. Erfarenhet från affärsdrivande verksamhet i tjänstesektorn är ett krav. Då du kommer att ha arbetsledaransvar är det önskvärt med erfarenhet av ledarskap.

Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Tekniska museet med Invici.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Katarina Rydell, 073-058 22 22. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. I denna process kan frågor om tjänsten samt intervjuer påbörjas först fr om 5 augusti. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV och ansökningsbrev. Följ anvisad länk.
Som en del i Invicis rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.


Om Invici
På Invici är vi experter inom ekonomiområdet. Vår vision med Invici är ett konsult- och rekryteringsbolag för ekonomer där du som kund eller kandidat känner att vi förstår dina behov. Vi har suttit på liknande positioner som din och har därefter arbetat i rekryteringsbranschen under flera år.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-07-03

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 7241
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Rydell katarina.rydell@invici.se 073-058 22 22

Företag
Invici AB

Adress
Invici AB
Västra Järnvägsgatan 15
10132 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Jobbnummer
4843773

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Invici AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Invici AB: