Verksamhetsledare för enheten Socialpsykiatri

Falkenbergs kommun, IFO / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, IFO i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Enheten för Socialpsykiatri består av två boendeenheter samt ett boendeteam som utför insatser i brukarens hem eller närmiljö. Under hösten 2015 sker en utökning av socialpsykiatrins uppdrag. Brukare med psykisk ohälsa ska tillförsäkras att den bedömda insatsen sker på bra och för brukaren korrekt sätt. Detta säkerställs genom att samla stödjande och omsorgsgivande insatser under en utförare. Antal personer i brukarens hem minimeras utifrån brukarens problematik.

Socialpsykiatrin arbetar med personer med psykisk ohälsa som behöver stöd/omsorg i sin vardag. Arbetet inbegriper såväl stödjande som omvårdande inslag. Arbetet med brukaren ställer höga krav på din förmåga att skapa relationer och bygga en tillit.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Publiceringsdatum
2015-09-29

Arbetsuppgifter
Verksamhetsledarens arbetsuppgifter är aktiv delaktighet i det dagliga arbetet i socialpsykiatrins bondeteam. Att vara ett stöd till den övriga personalen i frågor som uppstår i verksamheten, ansvara för att det finns personal på plats, vara den som är behjälplig i den dagliga operativa samordningen och strukturen, den som tar ansvar för att ta emot uppdrag och fördelar ärenden efter planering, den som är huvudansvarig för att överlämningar i nya ärenden sker på ett korrekt sätt, den som tillser att alla på enheten får ta del av information som kommer till enheten mellan apt, brukargenomgångar osv.

Som boendestödjare arbetar man aktivt med brukare i deras hem eller i deras närmiljö. Att vara boendestödjare ställer höga krav på att ha förmåga att skapa relation, trygghet och tillit med brukaren. Att vara brukarens förlängda arm i de situationer som denna behöver stöd i kontakt med myndigheter, möten med andra intressenter. Att i det dagliga vara stödjande, motiverande och arbeta med ett rehabiliterande synsätt så långt detta är möjligt.

Utifrån brukarens förutsättningar utföra stödjande och omsorgsgivande insatser, Att insatserna i så stor mån som möjligt sker tillsammans med den enskilde. Att arbeta brukarfokuserat på ett sådant sätt att individuella insatser kan ske på bästa sätt för den enskilde.

I uppdraget ingår också att säkerställa goda rutiner och rättsäkerhet samt att tillsammans med enhetschef och medarbetare arbeta för en god utveckling av enheten. Samarbetet med enhetschefen är tätt. Uppdraget förutsätter god samverkan både internt inom förvaltningen och externt, med bland annat hälso- och sjukvård, psykiatrin, anhöriga, god man/förvaltare med flera.

Kvalifikationer
Socionomexamen, beteendevetenskaplig utbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Goda kunskaper inom området för psykiska funktionshinder. Tidigare erfarenhet av arbetsledning är meriterande liksom en bred erfarenhet av yrkesområdet.

Du har förmåga att skapa ett positivt och utvecklande arbetsklimat och tycker om att arbeta i team. Du har en god förmåga att sätta brukarens mål i centrum och att underlätta för konstruktiv samverkan med övriga intressenter. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet eftersom tjänsten handlar mycket om bemötande gentemot enskilda samt att du har en arbetsledande roll i arbetsgruppen.

Arbetet kräver körkort.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Ange löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-12
Ange följande referens när du ansöker: 3098-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Persson, enhetschef 0346-88 66 97

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via kommunens Kontaktcen 0346- 88 60 00

Företag
Falkenbergs kommun, IFO

Adress
Falkenbergs kommun, IFO
Nygatan 34
31180 FALKENBERG

Kontorsadress
31180 Falkenberg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2454883

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, IFO

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, IFO: