Verksamhetschef inom hemtjänst, personlig assistans och dagverk
Inblasa Aktiebolaget / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inblasa Aktiebolaget i Stockholm,
Salem,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Du ska vara tydlig i din chefsroll och leder och fördelar arbetet inom givet ansvarsområde. Ditt mål är att skapa förutsättning för nöjda brukare, anhöriga och medarbetare . Du ska rekrytera och introducera medarbetarna samt ha regelbundna möten med både brukare och personal för planering och utvärdering av insatser.
Du arbetar aktivt för att skapa de bästa möjliga förutsättningarna i syfte att nå en ökad livskvalitet för våra brukare genom att ständigt verka för nöjda medarbetare, där utveckling och god arbetsmiljö är viktiga faktorer. Du utgör en del av ledningens arbete med verksamhetsplanering, budget och ekonomisk uppföljning och rapportering. Du har nära till kontakt med övriga kollegor och medarbetare från företagets olika stödfunktioner och verksamhetsgrenar.
I rollen som chef ansvarar du för kartläggning, strukturering, planering, utförande och uppföljning av de enskildas omvårdnadsinsatser. I chefsrollen svarar du också för budgetfrågor, personalfrågor, arbetsmiljöfrågor samt att gällande lagstiftning efterlevs. Möten och rapportering sker löpande samt behov med ledningsgruppen. Arbetstiden är förlagd till vardagar enligt överenskommelse.
Du ska ombesörja över att personalens behov av kompetensutveckling och handledning bevakas och tillgodoses samt att medarbetare med lämplig utbildning och erfarenhet rekryteras och introduceras. Du ansvarar för att rutiner följs och att detta framför tydligt för alla medarbetare.
Viktigt är att verksamheten präglas och kännetecknas av god etik och ett respektfullt bemötande.
Arbetsuppgifterna innebär såväl administrativt arbete som ett mer operativt arbete.
Du som verksamhetschef får vara beredd att det kan tillkomma andra arbetsuppgifter som står ovan. Som chef har du en god överblick och ansvarar för att verksamheten bedrivs i enlighet med kommunens uppdrag. Du upprättar budget i samråd med övriga i verksamheten, har ekonomiansvar och ser till att det löpande ekonomiarbetet utförs. Du rapporterar och informerar VD löpande och ansvarar för att VD:ns beslut verkställs.
Vi erbjuder dig att vara med och skapa Sveriges bästa omsorgsföretag.
Vi söker Dig som har ett genuint intresse av att arbeta med människor samt ett brinnande engagemang för arbetsuppgiften. Vi ser gärna att Du som söker tjänsten har viljan och ambitionen att bli en av vårt team.
Tillämplig högskoleutbildning med dokumenterade kunskaper inom socialt arbete, t.ex. socionomprogrammet med påbyggnad/ inriktning äldreomsorg samt kompetens genom minst 36 månaders erfarenhet inom äldreomsorgen och/ eller personer med funktionsnedsättning med utgångspunkt från socialtjänstlagen varav minst 12 månaders praktisk erfarenhet av arbetsledning (ekonomi, personal- och verksamhetsansvar) heltid eller biståndshandläggning heltid. Erfarenheten ska vara förvärvad under de senaste åtta åren. Du ska även ha ingående kunskaper om tillämpliga lagar, förordningar, föreskrifter och allmänna råd. Erfarenhet av administration och datorvana samt behärska det svenska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du behärskar spanska i tal- och skrift.
Rollen som verksamhetschef inom hemtjänsten, personlig assistans och dagverksamhet ställer höga krav på kvalitetsmedvetenhet och flexibilitet.och egenskaper som vi söker hos vår blivande verksamhetschef är följande:
• Du är självständig,
• Du är handlingskraftig
• Du är lösningsorienterad
• Du har en trygg och stabil personlighet
• Du är strategisk och resultatorienterad
• Du har förmåga att planera och utföra
• Förmåga att ta beslut utifrån ekonomiska ramar
Vi söker en person som sätter kunden främst, är öppen, glad och positiv. Som har förmågan att skapa resultat (nöjda brukare, ekonomi och kvalitet). Du ska tycka om att arbeta inom området och ha förmåga att skapa tillväxt och förmåga att lyfta medarbetare samt skapa arbetsglädje.
Inblasa AB driver en verksamhet inom hemtjänst, personlig assistans och dagverksamhet. Idag är verksamheten verksam i Stockholm Stad, Nacka och Salem. Vi har idag cirka 30 anställda i verksamheten. Du kommer att arbeta på vårt nya kontor i Aspudden tillsammans med ett litet team och i ett högt tempo. Ditt team kommer bestå av en VD, samordnare och ekonomi/HR-ansvarig. Vi har vår dagverksamhet belägen i Bredäng vilket innebär att du kommer vara behöva där periodvis för att kunna genomföra arbetet.
Vi är mitt i en omorganisering och behöver därmed en ny verksamhet för att stärka ledningen. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning - vi bedriver ett vård- och omsorgsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att utvecklas och påverka. Du har en ledande roll i att driva förbättring av rutiner och processer för att bygga goda förutsättningar för bolagens fortsatta utveckling.
Varaktighet, arbetstid
Fast månadslön. Tillsvidare anställning med provanställning om 6 månader. Kollektivavtal.
Publiceringsdatum2017-09-21ErsättningIndividuell löneförhandling.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-20
Ange följande referens när du ansöker: Verksamhetschef
KontaktMelissa Valencia
melissa.valencia@inblasa.seFöretagINBLASA AKTIEBOLAGET
AdressINBLASA AKTIEBOLAGET
Järnbärarvägen 10 NB
12733 Skärholmen
KontorsadressJärnbärarvägen 10 NB
Jobbnummer 3712345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.