Verksamhetschef inom Äldreomsorgen till Sollefteå kommun
Sollefteå kommun, Vård & social omsorg / Sjukvårdschefsjobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollefteå kommun, Vård & social omsorg i Sollefteå * Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv.
För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål.
Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss!
Publiceringsdatum2024-06-11ArbetsuppgifterSom verksamhetschef inom äldreomsorgen ansvarar du för att leda och samordna verksamheten och tar ett operativt och strategiskt helhetsansvar.
Sollefteå kommuns äldreomsorg består av cirka 600 medarbetare, ett 25-tal chefer samt administrativ personal. Du tar ansvar för att de tjänster som levereras till målgrupp och medborgare håller högsta möjliga kvalitet utifrån givna ekonomiska resurser. Du arbetar med att effektivisera, kvalitetssäkra, utveckla och förändra verksamheten. I ditt uppdrag ingår att skapa samverkan och ett gott arbetsklimat.
Som verksamhetschef har du ett övergripande ansvar för ekonomi, personal och arbetsmiljö inom verksamheten.
Du ingår i ledningsgruppen för vård och social omsorg där du tar en aktiv roll och tillsammans med övriga chefer arbetar med att förverkliga övergripande mål och visioner.
KvalifikationerVi söker dig som har bred erfarenhet som ledare, gärna från en politiskt styrd organisation. Du har en grundläggande akademisk kompetens som bedöms relevant och vi ser gärna att du har arbetat som chef inom vård och social omsorg eller hälso- och sjukvård tidigare. Har du även erfarenhet av att ha drivit och implementerat förändrings- och förbättringsarbete inom offentligt styrd organisation är det starkt meriterande.
För att lyckas i ditt arbete som verksamhetschef inom äldreomsorgen är du resultatorienterad, trygg och analytisk. Du drivs av, och har ett stort intresse av att utveckla verksamheten. Detta gör du genom att samverka, inspirera och samarbeta med dina medarbetare, kollegor, ledning och politiker. Du har ett coachande och tydligt ledarskap som såväl engagerar som motiverar människorna runt omkring dig. Du är tydlig, har en god beslutsförmåga, är lyhörd och kommunicerar med lätthet.
Det är en självklarhet för dig att bidra till ett gott arbetsklimat! Detta gör du genom att dela med dig av din energi, glädje och kunskap samt att du tar ansvar för att utveckla och driva verksamheten framåt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort krävs
ÖVRIGT
I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb.
Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken
www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen.
När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.
Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun.
Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1296826".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sollefteå kommun (org.nr 212000-2437)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sollefteå kommun, Vård & social omsorg
Kontakt Biträdande socialchef
Ewa Sundström
0620-682346 Jobbnummer 8740281
Observera att sista ansökningsdag har passerat.