Verksamhetschef/Biträdande verksamhetschef

Olivia Omsorg AB / Undersköterskejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Olivia Omsorg AB i Stockholm, Danderyd, Huddinge, Sollentuna, Vaxholm eller i hela Sverige

Olivia Omsorg erbjuder omsorg i olika boendeformer inom LSS och HVB. Våra verksamheter präglas av närhet och tillgänglighet i en utvecklande miljö där den enskilde är i fokus. Det uppfylls genom personalens inställning till sitt uppdrag, deras kunskap, bemötande och pedagogiska förmåga men framförallt förmågan att ge omsorg med känsla.

ARBETSBESKRIVNING

Är du intresserad av att arbeta som Verksamhetschef/biträdande verksamhetschef för Olivia Omsorgs gruppboende i Linghem. I boendet bor det 5 personer med förvärvad hjärnskada i vuxen ålder. Verksamheten drivs på entreprenad med Linköpings kommun som huvudman.

Vi söker en engagerad person som vill och har förmågan att driva gruppbostaden utifrån Olivia omsorgs värdeord; Omtanke, Mod, Samverkan, Olikhet, Respekt, Glädje .

Tjänsten är på 50 % men kan ökas till 75-100 % och då kommer du även arbeta i den dagliga omvårdnaden på schema. I uppdraget ingår att:

• Tillgodose att den enskilde får en utvecklande och god omsorg

• Ansvara för enhetens kvalitet, struktur och lönsamhet

• Ansvara för att följa avtalet med uppdragsgivaren.

• Ansvara för att följa och lokalanpassa enhetens rutiner efter aktuella regelverk och riktlinjer

• Personalansvar för medarbetarna på enheten.

Olivia Omsorg är det småskaliga alternativet som värnar om omsorg med hög kvalitet. Med småskalighet menar vi att varje enhet ska ges möjlighet att utforma verksamheten utifrån de lokala förutsättningarna.  Verksamhetschefen måste tilltalas av att driva sin enhet likt ett eget företagande med ansvar över samtliga frågor rörande avtal, regelverk, personal, kvalitet, budget och verksamhetsutveckling. Det finns en framträdande entreprenörsanda och goda möjligheter att bidra med idéer till företagets utveckling.

Du erbjuds stöd från Olivias ledning genom individuell kompetensutveckling, regelbundna uppföljningsmöten samt verksamhetschefsmöten. Vissa möten kommer att vara i Stockholm varför du kommer att resa dit ca en gång per månad.

Publiceringsdatum
2016-04-28

Kvalifikationer
Vi söker dig som företrädesvis är Socionom eller i slutet av din utbildning eller annan utbildningsbakgrund, i kombination med erfarenhet av verksamhetsområdet samt dokumenterad utbildning inom för området gällande lagstiftning och ledarskap. Särskild vikt läggs vid dokumenterad erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med förvärvad hjärnskada. Tidigare chefserfarenhet är meriterande, samt erfarenhet av arbete på gruppbostad. Som person är du tydlig, lösningsfokuserad och flexibel samt pedagogiskt kompetent. Att du är aktiv, nyfiken och uppfinningsrik är viktiga egenskaper för oss. Som ledare bör du ha förmågan att agera förebild gällande arbetsmetoder och bemötande samt att leda och utveckla personal i en anda som präglas av lyhördhet, öppenhet och samarbete. Arbetsmodellen på Olivia genomsyras av tydliggörande pedagogik.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till 2017-03-31 med möjlighet till eventuell förläning.

Rekryteringsarbetet sker fortlöpande. Välkommen med din ansökan!

Frågor besvaras per mail:

Anna.thomsson@olivia.se

Besök oss gärna på: www.oliviaomsorg.se så får du veta mer.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Thomsson, Områdeschef 0701701266

Företag
Olivia Omsorg AB

Adress
Olivia Omsorg AB
Packhusgränd 6
11130 Stockholm

Kontorsadress
Packhusgränd 6 11130 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2811015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Olivia Omsorg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Olivia Omsorg AB: