Verksamhetsansvarig till Karlastaden

Serneke Group Ab (publ) / Byggjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Serneke Group Ab (publ) i Göteborg, Kungälv, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Vill du vara med på vår fortsätta resa att utveckla Karlastaden? Drivs du av mycket ansvar och är redo för en ny utmaning? Vi söker dig som vill vara i vår nya stadsdel som börjar ta form!

Hos oss på Serneke arbetar du med stor frihet under ansvar och du gillar att själv komma med nya idéer och kunna förverkliga dem. Det finns stora möjligheter att utvecklas hos oss och vi letar efter dig som jobbar på ett engagerat och nyfiket sätt.

Din roll

I din roll som Verksamhetsansvarig ansvarar du för den affär som distributionen av Media innebär för Karlastaden, vilket exempelvis innebär el, VA, fjärrvärme/fjärrkyla, sopsug och styr/regler. Du ansvarar för att den dagliga driften fungerar och att vi håller rätt kvalitet i vår leverans till slutkund. Din roll är samordnande med många kontaktvägar både externt och internt.

Du ansvarar också för de parkeringsytor som successivt färdigställs och driftsätts i stadsdelen Karlastaden. Även här ansvarar du för affären samt att den dagliga driften löper som planerat.

Då båda verksamheterna är under uppbyggnad så innebär tjänsten ett stort mått av affärsutveckling, etablera processer och rutiner samt produktutveckling. Du kommer i det också att fungera som kravställare till projektverksamheten vid kommande fastighetsutveckling i Karlastaden.

Du sköter budget och ekonomisk uppföljning av dina verksamheter samt även dina medarbetare i takt med att uppdraget och stadsdelen växer.

Du rapporterar till Fastighets- och Verksamhetsansvarig på Serneke Invest AB, Linda Svedborg

Publiceringsdatum
2023-09-25

Profil
Vi söker dig med akademisk ingenjörsexamen eller motsvarande erfarenhet, samt har en teknisk bakgrund inom Media såsom ex energi, förvaltning eller annan försörjningsmedia. Vi ser det som viktigt att du haft uppdrag som innefattat mediaförsörjning och infrastrukturella frågor kopplat till affär. Därtill har du erfarenhet från en liknande chefsposition där du genomfört ett antal utvecklingsprojekt inklusive budget- och personalansvar. Erfarenhet från strategiska roller i större parkeringsbolag är meriterande.

För att lyckas i denna roll har du förmågan att driva och planera dina arbetsuppgifter kopplat till verksamheterna på ett självständigt sätt, samtidigt som du aktivt deltar och bidrar till gruppens utveckling genom nyfikenhet och samarbete.

För att nå framgång i projekten tror vi att nyckeln är struktur, relationsskapande och en förmåga att knuffa flera parallella projekt framåt i olika faser. Tempot är emellanåt högt men variationen stor och alla hjälps åt och drar sitt strå till stacken.

Du behöver ha god erfarenhet av att arbeta med moderna system för övervakning och styrning samt affärssystem. God kompetens inom Excel och Ppt samt övriga Office systemet är nödvändigt. Du ska hantera både svenska och engelska flytande i tal och skrift samt ha körkort.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV eller din LinkedIn-profil. Sista ansökningsdag är måndagen den 9 oktober, men urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Frågor kring tjänsten besvaras av Fastighets- och Verksamhetsansvarig Linda Svedborg, linda.svedborg@serneke.se, 070-088 96 03 eller av rekryteringschef Kicki Olsson-Billing, kicki.olsson-billing@serneke.se, 070-083 82 68.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering är på vårt projektkontor i Lindholmen. Vi genomför relevanta bakgrundskontroller på slutkandidater.

Om Serneke

Serneke är sedan juli 2023 ett helägt dotterbolag till Doxa. Med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling är vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen.

Serneke grundades 2002 och Serneke Group driver idag verksamhet i tre affärsområden; Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Företagets verksamhet finns främst i Sverige i regionerna Göteborg, Väst, Stockholm, Öst, Syd, Mitt och Norr. I regionerna finns vårt erbjudande av tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. Vi är cirka 1 100 medarbetare och med platskontor på 20 orter i landet bygger och projekterar vi runt hela Sverige.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serneke Group Ab (publ) (org.nr 556669-4153), http://www.serneke.se

Arbetsplats
Serneke

Kontakt
Kicki Olsson-Billing
kicki.olsson-billing@serneke.se
0700-83 82 68

Jobbnummer
8138280

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Serneke Group Ab (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Serneke Group Ab (publ):