VD-assistent med driv och Excelkunskaper

SW / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du är en person med god känsla för struktur och koordination som har goda kunskaper i Excel?

Är du en stjärna på service och alltid ger det lilla extra?

Då har vi tjänsten för dig!

SW söker för kunds räkning en VD-assistent till deras huvudkontor norr om Stockholm. Kunden är en stor aktör inom sitt område och du jobbar tätt med deras Japanske VD. Kollegorna är engagerade och har lätt till ett skratt.

Tjänstebeskrivning
I denna tjänst kommer du att bistå kundens japanske VD och vara behjälplig med det administrativa arbetet kring VDns vardag så att allt flyter på för honom. Du är med på hans möten, för protokoll, bokar hotell och restauranger. I tjänsten ingår även mycket jobb i Excel, bl.a.

Inhämta och sammanställa rapporter både till VD men även övriga chefer

Skicka rapporterna till kontoren utomlands

Göra enklare powerpointpresentationer utifrån rapporterna

Samla in uppgifter och delta i budgetprocess

Tjänsten är en varierande med både administration och Excelarbete. Rapporterna som tas ut kommer från försäljningsstatistik och samtidigt ska du boka privata möten till VDn. Det ställer stora krav på att man trivs med att jobba nära en japan, samtidigt som du handhar tunga budgetfiler och bokar hotell och flyg.

För att trivs;
Tror vi att du har en gymnasieutbildning i ekonomi och har jobbat med liknande arbetsuppgifter i något år. Du mycket goda kunskaper i Officepaketet och framför allt i Excel. Har du erfarenhet från SAP är det en merit. Du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.

Du är en fena på att organisera, koordinera och ha många siffror i luften. Du är prestigelös med ett härligt driv, och har ett stort engagemang. Du ser lösningar och jobbar noggrant och effektivt.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start i augusti och ett år fram åt med anställning hos SW . Där efter finns det stor chans att bli övertagen av kunden. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Skantz, 08-407 55 66

Konsult hos SW
Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna och erbjuder förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och rabatt på gymkort.

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-06-09

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Skantz Telefonnummer: 08-407 55 66

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3547099

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: