Vårdadministratör, Öron- näs- och halskliniken
Region Östergötland / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Åtvidaberg eller i
hela Sverige Öron- näsa- halskliniken (ÖNH) har verksamhet i både Norrköping och Linköping och vi bedriver en omfattande länssjukvård inom specialiteten med ett primärt upptagningsområde i Östergötland. I kliniken ingår mottagning med dagvårdsplatser och hörselvård. Logopedisk verksamhet ingår liksom allergologi och vestibularislaboratorium.
Vi är cirka runt 200 medarbetare på ÖNH-kliniken totalt. I sekretariatet i Norrköping är vi 11 medarbetare som arbetar i fräscha och välutrustade lokaler.
Publiceringsdatum2018-08-06Dina arbetsuppgifterSom vårdadministratör hos oss kommer ditt arbete till stor del att bestå av sedvanlig journal- och patientdokumentation, Call Me, registreringar i olika kvalitetsregister kan förekomma samt övriga administrativa arbetsuppgifter som har med patientadministration att göra på olika sätt. Du kommer att dokumentera och arbeta i regionens interna datasystem Cosmic. Om du trivs i en flexibel arbetsmiljö och ser möjligheter i förändringar så är detta något för dig. Då kliniken genomgår förändringar i och med sammanslagningen är helhetsyn en viktig egenskap som vi söker hos dig.
Meriterande är om du är initiativtagande och tycker om att arbeta med utveckling och förbättring då det kan komma att finnas möjlighet att delta i enhetens utvecklingsarbete för att förbättra processer där vården av patienten är fokus.
Beroende på kunskaper och intresse kan arbetet komma att bestå av andra administrativa arbetsuppgifter. På kliniken pågår även arbete med RAK (rätt använd kompetens) där sekretariatet i högsta grad är inblandat. Vi har ett nära samarbete med yrkesgrupperna på kliniken.
Erfarenhet och utbildningDu har examen som läkarsekreterare eller liknande. Du har goda kunskaper i att arbeta med datorn som ditt arbetsverktyg samt att du kan uttrycka dig både i tal och skrift i det svenska språket. Meriterande med kunskap om relevanta IT system, exempelvis Cosmic etcetra.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är lugn, stabil, uppmärksam och noggrann. Vi ser gärna att du är strukturerad och att du kan prioritera ditt arbete på ett effektivit sätt och utifrån verksamhetens mål och ramar. Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra människor och kan tänka om snabbt vid förändrade situationer i ditt dagliga arbete. Du behöver vara lyhörd och kunna kommunicera på ett konstruktivt sätt och ha intresse och vilja att hjälpa kollegor och patienter. Arbetet här är omväxlande, men stor vikt läggs på diktat då vi har mycket inkommande diktat i vår verksamhet. Vi lägger även stor vikt på din personliga lämplighet.
Anställning och information
Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetchef Jaana Wallberg, 010-104 33 81, Jaana.Wallberg@regionostergotland
Facklig företrädare för Vision; Lotta Dahl, fackligt förtroendevald, 010-103 23 96.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 2 sept 2018. Då vi arbetar med löpande urval, ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver teknisk support kontakta CVU Direkt på 010-103 60 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
US
Öron- näs- och halskliniken ViN
60379 Norrköping
KontorsadressUS
Öron- näs- och halskliniken ViN
Jobbnummer 4274703
Observera att sista ansökningsdag har passerat.