Utvecklingsorienterad Lönespecialist
Holmen AB / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping,
Linköping,
Nyköping,
Örebro,
Västerås eller i
hela Sverige Ett smart och meningsfullt valDin nya arbetsplats
Holmens Löneavdelning ansvarar för koncernens lönehantering och består av flera arbetsställen; vi har kontor i Iggesund, Hallstavik, Norrköping, Kroksjön och Örnsköldsvik. Här jobbar vi nära chefer och medarbetare och är en viktig och uppskattad del av verksamheten. Vi har en stor samlad kompetens som skapar trygghet kring lönefrågor i organisationen. Vi söker nu en Lönespecialist med placering i Norrköping där vi sitter centralt i vackert belägna lokaler vid Strömmen med bara några minuters promenad till resecentrum.
Din framtida utmaning
Holmen står inför ett HR/lönesystemsbyte med alla dess utmaningar med ny teknik och nya arbetssätt. Vi söker dig som är en Lönespecialist med stort systemintresse som kan bidra i transformationen till en mer digitaliserad värld. Ser du dig själv i en roll där förändring står i fokus är det här något för dig!
I rollen ingår att vara kontaktperson till vår löneleverantör i Europa samt Firstline support till medarbetarna på våra säljkontor i lönerelaterade frågor.
För att lyckas i rollen
Du är ansvarstagande och noggrann med förmåga att planera och prioritera uppgifter utifrån leveranstidpunkter. Hög integritet är en självklarhet och du är van vid att arbeta strukturerat och effektivt med servicekänsla. Du har ett eget driv till utveckling och förbättring, både vad gäller teknik och rutiner. Du förväntas vara nyfiken och intresserad av att lära och dela med dig av din kunskap och därmed bidra till en positiv teamkänsla.
Vi söker dig som har:
• ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå, yrkeshögskoleutbildning inom Lön eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• 3-5 års erfarenhet av arbete med löneadministration.
• vana av att tolka kollektivavtal, både på tjänstemanna- och kollektivsidan
• Goda IT-kunskaper i Officepaketet framför allt i Excel samt stor vana av att jobba i HR- och lönesystem samt tidssystem. Det är meriterande ifall du har erfarenhet från att tidigare jobbat i HR Plus 6/8 samt Cornerstone.
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
• Har du tidigare erfarenhet av lönesystembyte är det meriterande precis som erfarenhet av utlandslöner och kollektivavtal inom industrin.
Vi erbjuder dig
Detta är ett unikt tillfälle för dig som vill jobba inom ett internationellt företag, i en verksamhet som kännetecknas av ett utvecklande ledar- och medarbetarskap och med ett ständigt hållbarhetsfokus. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar.
Vi är stolta över att kunna erbjuda trevliga kollegor, intressanta uppdrag och utvecklingsmöjligheter i en givande arbetsmiljö.
Välkommen med din ansökan, intervjuer sker löpande och sista ansökningsdag är 4 mars.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Holmen AB (org.nr 556001-3301),
https://www.holmen.com/sv Arbetsplats Holmen
Kontakt Lönechef
Anna Klint
anna.klint@holmen.com 0761-279740 Jobbnummer 8480389
Observera att sista ansökningsdag har passerat.