Utvecklingsledare Verksamhet
Göteborgs stad, Lokalförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Lokalförvaltningen i Göteborg Lokalförvaltningen är en av Göteborgs Stads fastighetsorganisationer och en av Sveriges största offentliga fastighetsförvaltare med lokalytor på över två miljoner kvadratmeter. Vår vision är att vara en ledande byggherre och fastighetsförvaltare med göteborgarnas bästa för ögonen. Att vistas i en miljö där man mår bra är en självklar rätt vare sig man är två, trettio eller nittio år - våra 400 medarbetare bygger och förvaltar miljöer att utvecklas, trivas och åldras i. Vårt uppdrag är att bygga, anpassa och förvalta bland annat skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder. Besök gärna
www.goteborg.se/lokalforvaltningenPubliceringsdatum2014-04-17ArbetsuppgifterUtvecklingsavdelningen med sina idag 15 medarbetare - utvecklingsledare, controllers, IT samt nämnd- och förvaltningsadministration - fungerar i huvudsak som ett stöd till förvaltningsledningen och till verksamhetsavdelningarna. Det gör vi bland annat genom att:
• omvärldsbevaka inom lokalförvaltningens verksamhetsområde.
• utifrån beslutade uppdrag genomföra strategiska utredningar.
• på eget initiativ föreslå insatser för lokalförvaltningens utveckling.
• att utgöra en konsultativ resurs i det utvecklingsarbete som initieras och drivs från verksamhetsavdelningarna.
Som Utvecklingsledare Verksamhet arbetar du med metod- och utvecklingsuppdrag från förvaltningens verksamhetsavdelningar - fastighetsavdelningen, serviceavdelningen och projektavdelningen som alla har ett processinriktat arbetssätt i en linjeorganisation. Du bidrar till utvecklingen på lokalförvaltningen bland annat genom att:
• driva och utgöra ett aktivt stöd till verksamhetsavdelningarna i deras utvecklingsarbete.
• vid behov delta i avdelningarnas ledningsgruppsmöten.
• omvärldsbevaka inom området metod- och utvecklingsarbete.
I rollen ingår att:
• förstå den politiskt styrda organisationens funktion.
• förstå verksamheten inom den avdelning som uppdraget gäller.
• initiera, planera, driva och fullfölja utvecklingsuppdrag och -projekt
• etablera och vidareutveckla strukturerade samarbetsrelationer.
KvalifikationerVi söker dig som har flerårig erfarenhet av metod- och utvecklingsarbete i en målstyrd organisation. Erfarenhet av liknande uppgifter i en byggande och förvaltande organisation är meriterande.
Vi ser att du som söker har relevant akademisk utbildning.
Som person är du strukturerad och analytisk och kan med din erfarenhet och kompetens vara ledningens och linjens bollplank och specialist för att ta fram förslag och driva utvecklingsprojekt. Du är drivande, mål- och resultatinriktad i syfte att stödja verksamhetsutveckling på förvaltningen.
Arbetet kräver att du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift samt har en pedagogisk förmåga att presentera alternativ, lösningar och utmaningar.
Du inspirerar och engagerar och trivs med att leda arbetsgrupper. Du har också lätt för att skapa förtroende i samarbetet med andra.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-04
För att kvalitetssäkra rekryteringsarbetet samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via knappen här på sidan och inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings - och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: A317392
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrank Kärrå, Avdelningschef 031-365 04 89
Facklig kontaktKarin Sivertz, SACO 031-365 06 12
Anna Damm, Vision 031-365 06 04
FöretagGöteborgs stad, Lokalförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Lokalförvaltningen
40482 Göteborg
Jobbnummer 1845496
Observera att sista ansökningsdag har passerat.