Utvecklingsledare till Kommunikationsavdelningen, Servicecenter
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref. nr: Ks 688/2016
Vill du bidra till en god service till örebroarna, ha ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb? Var med och gör skillnad!
Örebro kommun är en av Sveriges största arbetsgivare med 12 000 anställda. Vår ambition är att förenkla, förnya och förbättra inom alla våra verksamhetsområden. Det innebär utmaningar men också att du får möjlighet att utvecklas i din profession.
Kommunstyrelseförvaltningen ska leda och samordna kommunens verksamheter samt, på uppdrag av kommundirektören, ansvara för kommunens övergripande och långsiktiga strategiska utveckling.
Målet för Servicecenter är att medborgarna i Örebro kommun enkelt ska nå oss. Genom att erbjuda en ingång till kommunen via ett antal olika kommunikationsvägar, kan vi tillgodose medborgarna samt våra medarbetare med snabb och bra service oavsett fråga. Det gör att våra medarbetare ute i verksamheterna avlastas och på så sätt kan arbeta mer effektivt.
Publiceringsdatum2016-06-10Dina arbetsuppgifterAllmänt om befattningen:
Målet med rollen är att ge operativt stöd i utvecklings- och utbildningsprocesserna till gruppledarna i Servicecenter.
Syftet med rollen är att Servicecenter på ett effektivt sätt ska utveckla kvaliteten i bemötande, arbetssätt och ärendehanteringen så att uppsatta mål för tillgänglighet, kvalitet och medborgarnöjdhet nås.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Kartlägga och planera för kompetensbehov utifrån input från verksamhetens kvalitetsledningssystem och de arbetsuppgifter som löpande introduceras i verksamheten.
• Utbilda, coacha och träna kommunvägledare i utifrån fastställda riktlinjer för bemötande, arbetssätt och ärendehantering.
• Stöta uppbyggnaden av ett kompetensutvecklingsprogram för kommunvägledare.
Du kommer även att vara processledare för verksamhetens stödprocesser, införandet av nya uppgifter till Servicecenter samt vara projektledare för införandet av nytt ärendehanteringssystem.
Kompetenser• Universitetsutbildning inom exempelvis pedagogik, beteendevetenskap eller annan utbildning som kan anses vara likvärdig.
• Erfarenhet från liknande roll i Contact Center- miljö
Du ska ha förmåga att utifrån kommunvägledarnas möten identifiera och prioritera utvecklingsbehov, arbeta självständigt och kommunicera coachande med chefer och medarbetare.
Du ska behärska svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med servicetagare, medarbetare och övrig personal samt dokumentera skriftligen det som verksamheten kräver.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Ledarerfarenhet
Anställningens omfattning
Visstidsanställning, 100 %, from 2016-08-15 tom 2017-03-15, 1 tjänst.
Facklig information
Vision: 019- 21 12 02
SACO: 019- 21 30 96
Kommunal: 010- 442 92 50
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2016-07-01.
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatric Klaremo, Enhetschef 019-21 11 30
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2897490
Observera att sista ansökningsdag har passerat.