Utvecklingsledare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltning
Kristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltninge / Organisationsutvecklarjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltninge i Kristinehamn Vill du vara med på en spännande resa där du har möjlighet att utvecklas hand i hand med den organisation du arbetar i? Drivs du av utmaningar och ogillar meningen Det går inte? Då är du välkommen att söka tjänsten som utvecklingsledare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen!
Vår förvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning.
Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Vi arbetar utifrån nämndens mål och utvecklar våra verksamheter för att ge medborgarna den bästa servicen. Alla lämpliga insatser samlas under ett tak, vilket vi tror kommer att gynna medborgarna. Att jobba över gränserna såväl internt som externt kommer är viktigt för att driva förvaltningens arbete framåt. Till förvaltningens stöd finns en stab och det är i denna arbetsgrupp du kommer att ingå då vi nu behöver förstärka med ytterligare en utvecklingsledare. Inom staben finns funktioner som utvecklingsledare, nämndsekreterare och socialt ansvarig samordnare. Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare.
Publiceringsdatum2022-02-28ArbetsuppgifterVi söker en utvecklingsledare för uppdraget där du ska bidra till och leda arbetet med att utveckla och leverera en modern och effektivt förvaltning med hög kvalitet och med träffsäkra välfärdstjänster. Utgångspunkten är alltid att utifrån nämndens uppsatta mål, utveckla en verksamhet som arbetar för både individens rättigheter och skyldigheter enligt gällande lagstiftning, såväl som ett ansvarstagande för våra skattemedel.
Som utvecklingsledare har du en central roll inom förvaltningens utvecklingsarbete och är en resurs till chefer inom förvaltningen. Du ansvarar för att driva och delta i förbättrings- och kvalitetsutvecklingsprojekt och i din roll skriver du även rapporter och tjänsteutlåtanden.
Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå är:
• driva förändrings- och utvecklingsarbete tillsammans med förvaltningsledningen
• förändra och effektivisera förvaltningens arbetsflöden och processer
• systematiskt analysera resultat och ta fram beslutsunderlag och förslag på utveckling/förbättringar för verksamheterna
• stöd i förvaltningens arbete med målstyrning
• stöd till förvaltningens verksamheter i pågående digitalisering av verksamheterna
• ingå i olika nätverk på bland annat kommunnivå
• delta i förvaltningens ledningsgrupp
• vara ett administrativt stöd till förvaltningschef och stabschef
KvalifikationerVi söker dig har en examen som statsvetare eller har en annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Ett krav är att du har erfarenhet av förvaltningens verksamhetsområde vuxenutbildning och arbetsmarknad. Du har hög datorvana och kan med enkelhet hantera olika verksamhetssystem samt kunna Officepaketet. Du behöver ha mod, vilja och gärna erfarenhet av att leda grupper.
Det är meriterande om du har erfarenhet av utvecklingsarbete inom kommunal vuxenutbildning och arbetsmarknadsinsatser. Vi ser gärna att du har erfarenhet och intresse för statistik och informationssammanställning samt att ett intresse för digitalisering och ser dess möjligheter i förändringsarbete.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du kan analysera och tänka strategiskt, är prestigelös och öppen för att tänka om och nytt. Du har god kommunikativ förmåga och kan pedagogiskt förklara komplexa frågor.
ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.
Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Det kommer även att finnas möjlighet att ingå distansarbetesavtal där hemmet i förekommande fall kan utrustas för distansarbete.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltninge
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1097443".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868)
Arbetsplats Kristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Karin Eriksson
0550-88 640 Jobbnummer 6386258
Observera att sista ansökningsdag har passerat.