Utvecklingsledare - fokus gymnasieskola och vuxenutbildning
Region Örebro län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2018-06-01Beskrivning av verksamhetenFörvaltning Regional utveckling verkar för den regionala utvecklingen i vår region. Vårt uppdrag är att arbeta för hållbar tillväxt och god livskvalitet i hela Region Örebro län. Ansvarsområdet är brett och sträcker sig från folkhälsa, utbildning och kultur till näringslivsutveckling, trafik och samhällsplanering. Förvaltningen består av ca 300 medarbetare. Inom området Utbildning och arbetsmarknad arbetar vi med skolutveckling, kompetensförsörjning, folkhögskolor och arbetsmarknadsfrågor.
Dina arbetsuppgifterVi söker en utvecklingsledare med uppdrag att initiera, driva och samordna utvecklingsarbete inom gymnasieskolan och vuxenutbildningen i samverkan med utbildningsanordnare. Du innehar rollen som projekt- och processledare samt sammankallande i olika nätverk och projekt. Arbetet sker utifrån lagar- och förordningar samt de styrdokument som reglerar utbildningar, samt lokala- och regionala planer. I uppdraget ingår att i en lokal- och regional politisk process utveckla befintliga samverkansavtal mellan länets kommuner rörande gymnasieskolan och vuxenutbildningen. Ett centralt uppdrag kommer att vara att utveckla samverkan mellan utbildningsformerna gymnasieskola och vuxenutbildning. En stor del av arbetet sker i nära samverkan med interna och externa aktörer. Därför ställer vi höga krav på din förmåga att bygga relationer och driva förändringsarbete. Som utvecklingsledare bidrar du även till det interna verksamhets- och kvalitetsutvecklingsarbetet. Du rapporterar till områdeschef inom Utbildning och arbetsmaknad.
KvalifikationerDu har en akademisk utbildning inom relevant område till exempel pedagogik, arbetsmarknad och kompetensförsörjning.
Du har kunskaper och erfarenheter som skolledare från gymnasieskola och/eller vuxenutbildning.
Du har erfarenhet av process- och projektledning, gärna i en politisk styrd organisation.
Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du har personlig integritet och god samarbetsförmåga.
Du har erfarenhet och goda resultat från att driva förändringsarbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då tjänsten kräver mycket god förmåga att samarbeta på flera nivåer, internt och externt.
Meriterande är dokumenterade kunskaper om genus och jämställdhet och icke-diskriminering.
B-körkort är önskvärt.
Anställningsform:
Heltid, Tillsvidare
Tillträde1 augusti eller enligt överenskommelse.
Upplysningar:
Områdeschef, Ewa Lindberg, 019-602 63 08
Utvecklingsledare Maria Svensson-Hallberg, 019-602 63 75
Utvecklingsledare Anita Thorsberg Ladinek, 019-602 63 52
Fackliga företrädare:
Vision Pia Browall, 019-602 27 51
SACO Anders Bäckman, 019-602 66 58
Hemsida:
www.regionorebrolan.seÖvrig informationFör att söka tjänsten måste du logga in/skapa användare.
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och referensnummer till sökt tjänst. Intyg, betyg och examensbevis m.m. ska lämnas vid en ev. intervju.
Sista ansökningsdag:
2018-06-17
Intervjuer genomförs under v.26-27.
Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid, Tillsvidare
ErsättningAvtalsenlig individuell månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-17
Ange följande referens när du ansöker: RU:2018:31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEwa Lindberg
ewa.lindberg@regionorebrolan.se 019-6026308
FöretagRegion Örebro län
AdressRegion Örebro län
Box 1613
70116 Örebro
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4181630
Observera att sista ansökningsdag har passerat.