Utvecklande & omväxlande tjänst som affärscontroller till Humana
Humana Omsorg AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana Omsorg AB i Örebro,
Västerås,
Karlstad,
Linköping,
Nyköping eller i
hela Sverige Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på
www.humana.seHumana Äldreomsorg och LSS driver idag vård- och omsorgsboenden, LSS-boenden, dagligverksamheter, hemtjänst samt en skola för elever med funktionsnedsättning. I affärsområdet finns det idag ca 2800 medarbetare. Under de senaste åren har vi haft en stadig tillväxt, en utveckling som vi ser kommer att fortsätta framöver.
Rollen som affärscontroller
En av våra kollegor kommer gå på föräldraledighet till sommaren och därför söker vi en affärscontroller till en spännande och omväxlande tjänst där du får möjlighet att tillsammans med engagerade kollegor utveckla och arbeta med ekonomiprocesserna inom vårt affärsområde och inom Humana Hemtjänst.
Som affärscontroller arbetar du nära verksamheten och ansvarar för att stötta affärsutvecklingen. Detta genom att bistå våra chefer med uppföljningsrapporter och analys. Som affärscontroller arbetar du med uppföljning av ekonomi varje månad med våra verksamhetschefer samt coachar cheferna och är stöd i de ekonomiska processerna, som prognos- och budgetarbete. Du levererar och presenterar siffror och resultatanalyser samt är delaktig i och driver delar av rapporteringsprocesserna. Du kommer ha mycket kontakt med kollegorna inom hemtjänsten som till exempel ekonomichef, regionchef, verksamhetschefer och gruppchefer.
Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade kollegor i en organisation som lägger stort fokus på kvalitet och värdegrund. Tillsammans vill vi erbjuda den bästa service och omvårdnad till våra kunder och ha nöjda medarbetare. Du får möjlighet att arbeta tillsammans med många av kollegor på vårt kontor i Örebro och är en viktig medarbetare på ekonomiavdelningen. Som affärscontroller ingår du i ledningsgruppen inom hemtjänst.
Publiceringsdatum2016-02-04KvalifikationerVi söker dig som har examen från högskola/universitet inom ekonomiområdet eller annan utbildning som bedöms likvärdig och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
För tjänsten som affärscontroller lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du som söker är en strukturerad och lösningsfokuserad person som kan hålla hög kvalitet i ditt arbete även om tempot är högt. Du är noggrann, flexibel och prestigelös. Du är en god kommunikatör och relationsbyggare som har förmågan att göra verklighet av siffrornas innebörd för olika personer. Du bör ha stor datavana och vara väl förtrogen med Excel och en van användare av affärssystem. För att lyckas i din roll har du ett stort driv, är engagerad i ditt arbete och gillar att ge service. Det är meriterande om du har erfarenhet att arbeta i Navision.
Är du en person som har rätt erfarenhet, passar in på ovan kriterier och dessutom delar Humanas värdegrund bör du söka denna tjänst! Vi arbetar med ett löpande urval, så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Välkommen med Din ansökan! Vi ser fram emot att få veta mer om Dig!
Anställning
Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde enligt överenskommelse, helst från 2016-03-01. Vikariatet är beräknat till och med 2017-06-30, med ev. möjlighet till förlängning. I tjänsten ingår en del hel resor eftersom våra verksamheter är utspridda i landet. Oftast rör det sig om resor över dagen men övernattning på annan ort förekommer också.
Inom Humana har vi valt ut tre värdeord som vi tycker bäst beskriver hur vi vill ge vård och omsorg: Glädje, Engagemang och Ansvar. Dessa ord är viktiga för oss i bemötandet av kunder, närstående och medarbetare. Du som vill arbeta hos oss ska dela vår humanistiska värdegrund och genuint trivas med att arbeta med människor.
Humana har som policy att begära utdrag från polisens belastningsregister innan erbjudande om anställning. Utdraget beställer du själv via polisens hemsida. Handläggningstiden är cirka två veckor så beställ gärna utdraget i god tid om du går vidare i rekryteringsprocessen.
All annonsförsäljning undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid, vikariat Heltid
ErsättningIndividuell lönesättning, månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva-Lotta Sandberg, Affärsområdeschef 08-599 299 09
eva-lotta.sandberg@humana.seFöretagHumana Omsorg AB
AdressHumana Omsorg AB
Box 106
70142 Örebro
KontorsadressBox 106
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2653788
Observera att sista ansökningsdag har passerat.