Utredningssekreterare till överförmyndarenheten

Norrköpings kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
2013-10-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredningssekreterare till överförmyndarenheten" (publicerad 2017-12-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.

Vår verksamhet 

Överförmyndaren är en kommunal tillsynsmyndighet som utövar tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Överförmyndarens verksamhet regleras av lagstiftningen i bland annat föräldrabalken. Överförmyndarenheten ger stöd till överförmyndaren och ingår i kommunstyrelsens förvaltning. Till överförmyndarenheten söker vi utredningssekreterare som ska arbeta med godmanskap/förvaltarskapsärenden samt kunna ge rådgivning i dessa frågor.

Arbetsbeskrivning 

Som utredningssekreterare kommer du att handlägga och fatta beslut i ärenden efter delegation från överförmyndaren. Du kommer att ha kontakt med huvudmän, det vill säga de som ansökt om, eller har god man eller förvaltare. Vidare kommer du även att ha kontakt med myndigheter, domstolar och förvaltningar som är berörda av överförmyndarens tillsyn eller enskilda ärenden. Du kommer att granska gode mäns och förvaltares årsredovisningar samt fastställa arvoden. Att ge information och utbildning till gode män och förvaltare ingår också i arbetet.

Publiceringsdatum
2013-10-08

Profil
Vi kräver en relevant utbildning på högskolenivå, exempelvis juridisk, ekonomisk och/eller samhällsvetenskaplig. Det är viktigt att du förstår myndighetsrollen. Vi lägger stor vikt vid integritet och gott omdöme. Förmågan att arbeta självständigt och strukturerat, samarbeta och bidra till gruppens/enhetens utveckling bedöms som viktiga. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ha datorvana.

Mer information och ansökan

Tjänsterna är två stycken tillsvidaretjänster på 100 % och tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. 

Vill du veta mer om tjänsterna kontaktar du Lisbet Paulsson, administrativ chef, telefon 0730-201 810 eller Per Höglund, kanslichef, telefon 0730-200 343.

Din ansökan vill vi ha senast 27 oktober.                                                                                      

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning , Heltid , Dag

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping

Jobbnummer
1671691

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: