Utredare till Stockholm
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Avdelningen utredning och analys är en nybildad avdelning inom division medborgarservice. Avdelningen ansvarar för utredningar och analyser, divisionens process för intern styrning och kontroll, divisionens processer för ekonomi- och verksamhetsstyrning, samordning av divisionens omvärldsbevakning m.m.
Som utredare arbetar du med att planera och genomföra utredningar och analyser. Du välkomnas till en ny avdelning som är i ett uppbyggnadsskede där du får möjlighet att vara med och utveckla avdelningens uppdrag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som utredare arbetar du med att planera och genomföra utredningar och analyser avseende servicekontorsverksamheten, dels i form av regeringsuppdrag eller uppdrag från generaldirektören, dels divisionens egeninitierade uppdrag. Du arbetar även med att utforma divisionens samordnade omvärldsbevakning samt framtagande av interna styrdokument. Som utredare är du ett kvalificerat stöd till divisionsledningen. Du kommer till stor del att planera och utföra ditt arbete självständigt vilket medför stor frihet men även ett stort eget ansvar att nå uppsatta mål.
Publiceringsdatum2020-11-18KvalifikationerVi söker dig som har
• Relevant akademisk examen eller kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• Kunskap om och erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete
• God kännedom om regeringskansliets arbete och arbetssätt
• Dokumenterad erfarenhet att uttrycka dig väl i tal och skrift
Vidare ska du ha följande förmågor
• Att skapa ett gott samarbete med andra parter
• Att säkerställa kvalitet
• Att skapa struktur i ditt arbete
Dessutom är det meriterande om du har
• Erfarenhet av internationellt samarbete
• Erfarenhet av att arbeta med att utveckla eller implementera statlig förvaltningspolitik
Övrig informationAnställningen är tillsvidare och 100 %. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Anställningen är placerad i Stockholm
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 9 December 2020. I ditt cv vill vi att det tydligt framför tid för arbetet och en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Vi planerar att genomföra intervjuer v.51.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Jobbnummer 5450316
Observera att sista ansökningsdag har passerat.