Utredare till Statsbidragsavdelningen, Stockholm
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Statsbidragsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Statsbidragsavdelningen i Stockholm,
Solna,
Härnösand eller i
hela Sverige Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att barn, unga och vuxna oavsett funktionsförmåga ska få förutsättningar att nå målen för sin utbildning. Det gör vi genom specialpedagogiskt stöd, undervisning i specialskolor, tillgängliga läromedel och statsbidrag. Den kompetens vi erbjuder kompletterar kommunernas och skolornas egna resurser. Myndigheten har ca 1160 anställda och har verksamhet i hela landet. Läs mer på vår webbplats
www.spsm.seSpecialpedagogiska skolmyndighetens (SPSM) huvuduppgift är att förbättra studiemöjligheterna för unga och vuxna med funktionsnedsättning. För att genomföra detta ansvarar SPSM för Specialpedagogisk rådgivning, är huvudman för specialskolor, anpassar läromedel och hanterar statsbidrag. På Statsbidragsavdelningen hanteras bland annat statsbidrag till skolväsendet, folkhögskolor och högskolor/universitet. Huvuddelen av arbetet är att betrakta som myndighetsutövning, vilken ska ske med hög kvalitet och leda till att resurserna utnyttjas effektivt. Som en del av arbetet på en statlig myndighet innebär det även att ingå i samarbeten med andra myndigheter, samverka med berörda intresseorganisationer, delta i utredningar och svara på remisser.
Publiceringsdatum2016-05-23ArbetsuppgifterStatsbidragsavdelningen söker en Utredare som i nära samverkan med övriga har att handlägga statsbidragsärenden. Att handlägga statsbidrag innebär att informera, bedöma, granska, utveckla och följa upp inom det område som statsbidraget gäller.
KvalifikationerDu ska ha högskoleutbildning som statsvetare, samhällsvetare eller motsvarande.
Du ska ha erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning.
Du är noggrann och har god samarbets- och social förmåga. Goda it-kunskaper är nödvändigt för uppdraget. Vi arbetar mycket med beräkningar vilket betyder att du är van att arbeta i Excel. Du ska ha god förmåga av att arbeta självständigt med handläggning.
Det är meriterande om du har kunskaper och erfarenheter om funktionshinderområdet och utbildningsområdet samt erfarenheter av arbete med statsbidragshantering. Vidare är erfarenhet och kunskap av att arbeta med uppföljning meriterande.
ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Vi tillämpar sex månaders provanställning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-05
Ange följande referens när du ansöker: ALL 2016/814
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKenneth Drougge, Avdelningschef 010-473 53 87
Lina Collin Ahlgren, Ställföreträdande avdelningschef 010-473 51 64
Facklig kontaktPeter Lindgren, Saco-S 010-473 53 82
FöretagSpecialpedagogiska skolmyndigheten, Statsbidragsavdelningen
AdressSpecialpedagogiska skolmyndigheten, Statsbidragsavdelningen
Box 1100
87129 Härnösand
KontorsadressMagasinsgatan 11 Härnösand
Jobbnummer 2863268
Observera att sista ansökningsdag har passerat.