Utredare till socialförvaltningen i Flen
Flens Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen Arbetsplats
Socialförvaltningen i Flen har drygt 800 medarbetare som arbetar för medborgarnas bästa. Förvaltningen består av fyra avdelningar: Äldreomsorgen, Funktionsnedsättning, Egen Försörjning och Individ och Familj. Förvaltningen leds av en övergripande ledningsgrupp bestående av förvaltningschef och de fyra avdelningscheferna. Till förfogande finns stödfunktioner i form av medicinskt ansvarig sjuksköterska, förvaltningsekonom, utredare, nämndsekreterare och administratörer.
Publiceringsdatum2018-08-31Dina arbetsuppgifterSom utredare i socialförvaltningens stab kommer du stödja chefer i utvecklings- och förvaltningsfrågor. Du kommer till viss del att arbeta uppdragsstyrt men även ha ansvar för löpande processer och årligt återkommande ärenden såsom årsredovisning och nämndplan. Du deltar i arbete med att förvaltningens tjänster levereras och att de är av värde för brukarna. Du har blick för hur förändringar i organisationen och i omvärlden som kan påverka verksamheten på olika sätt. Du tar fram strategier och arbetssätt för att möta dessa. Du rapporterar direkt till förvaltningschefen och är med i förvaltningens ledningsgrupp.
I din roll ligger att:
• Utföra utredningsuppdrag och driva och stödja utvecklingsarbeten
• Skriva fram beslutsärende åt nämnden
• Samordna frågor och utvecklingsprocesser
• Driva mindre projekt samt delta i projektgrupper
• Svara på medborgarförslag, motioner och remisser
• Representera förvaltningen både internt och i länssamverkan inom vissa områden
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom området så som samhällsvetare, socionom, jurist, statsvetare, ekonom eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Du har kunskap inom äldreomsorg, funktionshinder eller individ- och familjeomsorg
• Du har erfarenhet av att arbeta inom politikerstyrda organisationer
• Önskvärt med erfarenhet av projektledning och verksamhetsutveckling
• Du känner dig lika bekväm med att stödja medarbetare i utvecklingsfrågor som att arbeta uppdragsstyrt och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya frågor så väl på detaljnivå som mer övergripande nivå.
• Vi förväntar oss att du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Arbetet kräver god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att skapa goda relationer och bidrar till gott innovativt samarbete. Som person är du driven och initiativtagande, du ser vad som behöver göras och agerar på det. Du är ansvarstagande, har ett öppet förhållningssätt och lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Omfattning/ varaktighet
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Övrig informationFlens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun är en rökfri arbetsplats. För mer information se
www.flen.se. Här hittar du bland annat kommunens strategiska plan, Färdplan Flen samt mer information om kommunens organisation.
Välkommen med din ansökan senast 23 september
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJukka Taipale, Förvaltningschef socialförvaltningen 0157-43 01 20
Fackliga företrädare nås via kommunens, växel 0157-43 00 00
FöretagFlens Kommun
AdressFlens Kommun
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen
KontorsadressFlens Kommun
Sveavägen 1
Jobbnummer 4322027
Observera att sista ansökningsdag har passerat.