Utredare till behörighetsenheterna Socialstyrelsen
Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Avdelningen för behörighet och statsbidrag består av tre enheter - två behörighetsenheter och en statsbidragsenhet. Avdelningen är också den organisatoriska hemvisten för Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd och Rådet för erfarenhetsutbyte i frågor som rör vissa statsbidrag.
De två behörighetsenheterna prövar och utfärdar legitimationer, specialistkompetensbevis, intyg med mera till såväl svensk- som utlandsutbildad personal i hälso- och sjukvården och socialtjänsten.
Vi söker nu utredare till behörighetsenheterna. Behörighetsenheterna handlägger ansökningar om legitimation och annan behörighet att utöva något av de 22 legitimationsyrkena inom hälso- och sjukvården för de som har en utbildning från EU/EES, Sverige eller från ett land utanför EU/EES. Vi utfärdar också intyg om aktuell behörighetsstatus.
Vi söker dig som vill utreda och handlägga ansökningar om behörighet samt att fatta beslut i vissa ärenden. Besvara olika förfrågningar rörande behörighet och utfärda intyg gällande behörigheter. I denna roll hos oss kommer det även innebära att du delar och arbetar i förbättringsarbeten.
Vi söker dig som har
• akademisk examen inom statsvetenskap eller juridik eller en annan examen Socialstyrelsen finner relevant
• flerårig erfarenhet av ärendehandläggning hos myndighet.
Arbetet ställer krav på att du har en mycket god kommunikativ förmåga och att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Det ställs också krav på att du har en god initiativförmåga, har ett lösningsorienterat förhållningssätt samt är flexibel. Då arbetet utförs i team är det viktigt att du är bra på att samarbeta. Du är van att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta mål och har ett gott ordningssinne. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med löpande förbättrings- och utvecklingsarbe och teambaserat arbetssätt.
Anställningsinformation
Välkommen med din ansökan senast den 24 Maj 2022
Anställningarna är tillsvidareanställning, på heltid och med sex månaders provanställning, med start snarast efter överenskommelse. Tjänsterna omfattar heltid med placering i Stockholm. Din tjänstetitel är utredare.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetscheferna Åsa Wennberg eller Anna Vieru. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Mathilda Törnlöf. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO Frida Raft ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-05-10ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Socialstyrelsen (org.nr 202100-0555),
http://www.socialstyrelsen.se Jobbnummer 6628644
Observera att sista ansökningsdag har passerat.