Utredare/Nämndsekreterare till Omsorgsförvaltningen

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden så som ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa delar innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.

Administrativt stöd ger service och stöd till förvaltningens enheter i tex personalfrågor, utvecklings- och kvalitetsfrågor samt allmänna förvaltningsadministrativa frågor.

Publiceringsdatum
2014-12-30

Arbetsuppgifter
Som utredare arbetar du med utredningar, utvärdering, analyser, kvalitetsarbete mm. Som utredare representerar du förvaltningen i olika arbetsgrupper. Här behövs nyfikenhet och god förmåga att i tal och skrift lyfta fram väsentligheter.

Som nämndsekreterare i vår förvaltning ansvarar du tillsammans med ordförande och förvaltningschef för hela processen kring nämndens olika sammanträden samt ger stöd i övrigt nämndsarbete. Du kommer bla att arbeta med att ge stöd i frågor gällande kommunens diarie- och ärendehanteringssystem. För uppgiften behövs kunskap och intresse för förvaltningsjuridik och "ordning och reda".

Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning.

Vi förutsätter att du har ett intresse för och gärna erfarenhet av omsorgsfrågor. Vana att arbeta i en politiskt styrd organisation och erfarenhet av utredningsarbete är meriterande.

Du ska vara serviceinriktad och en god organisatör med förmåga att arbeta självständigt och flexibelt. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt goda IT-kunskaper. Du ska ha intresse för utrednings- och utvecklingsarbete och kunna fungera som ett stöd inom organisationen.

ÖVRIGT
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Individuell lönesättning. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-02-01 Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-18
Ange följande referens när du ansöker: 140-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Lindkvist, Administrativ chef 026-24 18 01 maria.lindkvist@sandviken.se

Facklig kontakt
Tanja Elfström, Vision 026-24 11 00 tanja.elfstrom@sandviken.se
Pia Öström, JUSEK 026-241243 pia.ostrom@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2115000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: