Utredare
Högskolan i Skövde / Administratörsjobb / Skövde
2022-10-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare" (publicerad 2023-10-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högskolan i Skövde i Skövde Högskolan i Skövde är en modern högskola som präglas av en öppen och välkomnande atmosfär, förstklassiga utbildningar och internationellt konkurrenskraftig forskning. En plats där vi gör framsteg, varje dag. Verksamheten bedrivs i en akademisk kultur som präglas av omtanke om studenter, medarbetare och samhälle. Vi har idag omkring 540 anställda, ca 10 800 studenter och vår arbetsplats formas av ett professionellt ledarskap och aktivt medarbetarskap.
Som utredare med placering på avdelningen Utbildnings- och studentstöd är du ett administrativt stöd till fakultetsnämnd eller andra beredande och beslutande organ. Du arbetar tillsammans med andra handläggare och utredare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara ledningsstöd för fakultetsnämnden samt samordna, handlägga, utreda och administrera ärenden. Ytterligare arbetsuppgifter kan komma att ingå i befattningen.
Vi söker dig som har:
• akademisk examen på lägst kandidatnivå eller yrkesexamen på minst tre år eller motsvarande
• dokumenterad erfarenhet av och god förmåga att utföra, organisera och utveckla administrativt arbete
• dokumenterad god samarbetsförmåga
• god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
Vi kommer också att värdera följande bedömningsgrunder vid anställningen:
• Erfarenhet av arbete inom universitets- och högskolesektorn.
• God förmåga att anpassa sig till och hantera olika människor och situationer.
• God förmåga att följa riktlinjer och instruktioner samt att hålla fastställda tidsplaner.
• Dokumenterad god system- och datorvana och förmåga att lära sig nya system.
• Erfarenhet av utredningsarbete.
• Erfarenhet av ledningsstöd.
• God förmåga att löpande och samtidigt hantera och slutföra flera olika typer av ärenden.
Vid denna anställning kommer stor vikt att fästas vid dokumenterad erfarenhet av och god förmåga att utföra, organisera och utveckla administrativt arbete samt god förmåga att anpassa sig till och hantera olika människor och situationer samt erfarenhet av ledningsstöd.
Högskolan i Skövde arbetar aktivt med ett förebyggande diskrimineringsarbete för att bibehålla och förbättra en inkluderande arbetsmiljö.
Anställningen är en tillsvidareanställning som omfattar 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Högskolan kan komma att tillämpa 6 månaders provanställning.
Sista ansökningsdatum: 26 oktober 2022
Diarienummer: Ref nr HS 2022/707
Kontaktuppgifter
Upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Kassie Sundin. Facklig information lämnas av Anders Johansson (Saco-S) eller Sonja Nohlgren (ST). Samtliga personer nås via Högskolans växel 0500-44 80 00.
Publiceringsdatum2022-10-05Så ansöker du Du söker anställningen via vår hemsida,
www.his.se/jobb genom att klicka på "Ansök" längst ned i annonsen. Till din ansökan ska följande dokument bifogas:
• Personligt brev
• CV med personuppgifter, examina, övriga utbildningar, tidigare anställningar och annan relevant erfarenhet
• Intyg/betyg och övriga dokument som styrker din ansökan
Enligt Riksarkivets föreskrifter är Högskolan skyldig att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att utgallras.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningHögskolan förvarar ansökningshandlingarna enligt Riksarkivets föreskrifter.
Högskolan tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHögskolan i Skövde
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Högskolan i Skövde (org.nr 202100-3146),
http://www.his.se Jobbnummer 7045759
Observera att sista ansökningsdag har passerat.