Utesäljare till Pitney Bowes
Placera Personal AB / Säljarjobb / Nybro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Nybro,
Emmaboda,
Kalmar,
Lessebo,
Mörbylånga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Nybro,
Växjö,
Jönköping,
Haninge,
Halmstad eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Söker du ett seriöst säljjobb där din talang, vilja och ambition tas på allvar - och till högre höjder? Då har vi helt klart utmaningen för dig!
Hos Pitney Bowes råder en stark säljkultur med fokus på resultat och prestation, vassa tävlingar och högt tempo. Du som visar ett engagemang utöver det vanliga, en stor dos eget driv och är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna kommer att lyckas. Du ser möjligheter före hinder och har en positiv attityd till det mesta.
Pitney Bowes är ett amerikanskt företag med huvudkontor i Stanford, Connecticut, USA. Företaget bildades 1920 av Arthur Pitney och Walter Bowes. De lanserade en idé om en maskin som frankerade brev i stället för att använda frimärken. Idag är Pitney Bowes världsledande inom området integrerade post- och dokumentlösningar. Företaget omsätter 6,3 miljarder USD och finns med 36 000 anställda i 130 länder.
I Sverige har Pitney Bowes funnits sedan 1974 och är nu ca. 150 anställda. Huvudkontoret finns i Häggvik, Sollentuna. Under 2009 omsatte Pitney Bowes Svenska AB 275 miljoner svenska kronor.
Tjänsten
Vi söker nu en driven utesäljare för rekrytering till vår kund Pitney Bowes. Ditt distrikt innefattar Småland och Blekinge med utgångspunkt Växjö. Du kommer att spendera mycket tid på fältet och primärt arbeta mot företag i alla typer av branscher. Din uppgift som utesäljare blir att driva och utveckla försäljningen av lösningar inom post- och dokumenthantering med produkter i form av maskiner för frankering, kuvertering, adressering och paketering. Dina kundkontakter hanterar du med hjälp av ett webbaserade CRM- system och du sköter din egen administration kring offerter, avtal och liknande.
Publiceringsdatum2012-04-10KvalifikationerFör att passa i rollen som utesäljare ser vi att du har:
• Erfarenhet av B2B försäljning
• Erfarenhet från större organisationer
• B körkort
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Goda kunskaper i MS Office
Du erbjuds
• En stabil grundlön samt ett mycket fördelaktigt provisionssystem
• Tjänstebil
• En gedigen grundutbildning i företaget, försäljningen och produkterna
• Individuell coachning och utveckling genom företagets egen säljakademi
• En unik möjlighet att nå framgång i ett expansivt bolag som satsar på sin personal
• Stor frihet under ansvar
• Marknadsledande produkter
För att passa i rollen som utesäljare tror vi att du är en driftig person som sporras av mål. Du har en entreprenörsanda, är självgående och strukturerad i ditt arbete. Andra egenskaper vi uppskattar är att du är kundfokuserad och serviceminded. Det är positivt om du är intresserad av att utveckla dig vidare inom företaget.
Vill du jobba på ett företag med stora utvecklingsmöjligheter? Är du redo att anta utmaningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Arbetstider och omfattningHeltid /Tillsvidare
ErsättningFast lön + provision
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKlara Eidhagen, 08-586 22 716
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 1209466
Observera att sista ansökningsdag har passerat.