Utbildare Meritportfölj, Umeå

JB Kompetens / Personaltjänstemannajobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JB Kompetens i Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå, Sundsvall eller i hela Sverige

JB Kompetens AB

JB Kompetens är ett affärsområde inom ThorenGruppen som arbetar med vuxenutbildning som tex Komvux  och arbetsmarknadsutbildningar. Tillsammans med ThorenGruppens gymnasieskolor finns vi på 56 platser runt om i Sverige från Malmö i söder till Luleå i norr.

JB Kompetens har fått en möjlighet att startar upp insatser inom projektet Meritportfölj tillsammans med Arbetsförmedlingen.  Vi söker därför dig som brinner för att hjälpa människor som nyligen kommit till Sverige. Är du jobbcoach och talar Arabiska, Dari, Persiska eller Afganska, tveka inte sök idag och var med och bygg upp vårt nya projekt.

Målet med tjänsten Meritportfölj är i första hand att deltagarna får sin yrkesklassificering identifierad och verifierad. Deltagarna har uppehållstillstånd i Sverige som flyktingar och har inte påbörjat sin svenska undervisning än. Genom arbetet i projektet ska deltagarna få hjälp att ta fram sina individuella yrkeskompetenser och få en strukturerad sammanställning av all sin arbetslivserfarenhet och utbildning men också övriga meriter.

Publiceringsdatum
2014-02-10

Erfarenheter
Vi söker dig som helst har en tidigare erfarenhet av projektet Meritportföljen eller har minst ett års erfarenhet av arbete med coachning i CV, arbetssökande och anskaffning av praktikplatser. Men det viktigaste är att du har erfarenhet av målgruppen på ett eller annat sätt och har någon av de efterfrågade språken.

Dina egenskaper
Som person ser vi att du är utåtriktad, social och brinner för att hjälpa och stötta andra människor.  Energi och engagemang samt ett coachande förhållningssätt är viktiga egenskaper för att trivas i rollen. Men också tålamod och förståelse för andra kulturer och bakgrunder. Då du också kommer att arbete med vissa övergripande administrativa arbetsuppgifter som ingår i rollen, behöver du vara målmedvetenhet, resultatinriktad och strukturerad. Samt trivas med dokumentation och att skriva. Du ska vara flexibel i ditt arbete och har förmåga att planera i förväg men också situationsanpassa. Goda ledaregenskaper som förutsätter att du är en god förebild.

Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet, personliga egenskaper och språkkunskaper.

Anställningen:

Vi arbetar med visstidsanställningar som varar lika länge som projektet, ca 1,5 år med möjlighet till förlängning ytterligare 2 år. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Vi räknar med att kunna starta upp i marsmånad.

Vi vill arbeta med arbetsmarknadens mest engagerade och kompetenta medarbetare, är du en av dem- Sök nu!

Vi arbetar med löpande rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi ser även möjligheter att samarbete med dig som är egen företagare och vill vara underkonsult.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta

Lars Kristensen, Regionchef

lars.kristensen@jbkompetens.se  Tel 070-408 71 97

OBSERVERA:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. JB Kompetens har upphandlade avtal.

Arbetstider och omfattning
50-100%. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse visstidsanställning mer än 6 månader eller längre

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-10
Ange följande referens när du ansöker: 2014/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
JB Kompetens

Adress
JB Kompetens
Kaserngatan 12
55305 Jönköping

Jobbnummer
1775076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JB Kompetens

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JB Kompetens: