Uppsala: Tysk/Svensk talande kundtjänstmedarbetare till InkClub
Jobbakuten Väst AB / Kundservicejobb / Uppsala
2019-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Uppsala: Tysk/Svensk talande kundtjänstmedarbetare till InkClub " (publicerad 2019-12-04) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobbakuten Väst AB i Uppsala,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Enköping eller i
hela Sverige Kundtjänstmedarbetare tvåspråkig till e-handelsbolag
iPiccolo/inkClub står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänstmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska och den tysktalande marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.
Uppdraget
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden men även säljande samtal där vi söker upp kunden kommer att kunna ingå. Våra ärenden kommer in via telefon, e-post, webformulär, facebook och chatt. De hanteras i vårt ärendehanteringssystem ServIT e-helpdesk.
Ditt fokus kommer ligga på att ge förstklassig service och besvara frågor kring order, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.
Väldigt sällan, men vid behov innebär tjänsten även att vara behjälplig på andra avdelningar, med arbetsuppgifter som inventering, packning och returhantering.
Publiceringsdatum2019-11-18KvalifikationerRollen passar dig som gillar och är van att arbeta med telefonen som verktyg och har lätt för att hantera flera system och telefonen parallellt. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänstarbete och att du tidigare har arbetat med Visma Business.
Vi söker en person som kan bra skriven och talad svenska i kombination med tyska. Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktig för oss och det kommer att genomföras språktest under rekryteringsprocessen.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina ärenden och är en lagspelare som bidrar i gruppen. Det är även viktigt att du kan hantera stress på ett bra sätt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på iPiccolos/inkClubs huvudkontor i Uppsala. Vi erbjuder en heltidstjänst.
Intresserad?
Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om iPiccolo/ inkClub:
inkClub grundades år 2000 och är idag ett av Europas största e-handelsbolag inom förbrukningsvaror med försäljning till tio länder och fler än fem miljoner kunder. Huvudkontoret ligger i Uppsala, varifrån samtliga marknader och funktioner hanteras. Bolaget heter iPiccolo AB sedan 2017 och har c:a 100 anställda. iPiccolo AB omsätter drygt 600 M kr.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
ErsättningEnl.avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJobbakuten Väst AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jobbakuten Väst AB (org.nr 556622-8846),
http://www.recruitmore.se Arbetsplats Jobbakuten Recruitmore
Jobbnummer 4960571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.