Upphandlare | Ystads Kommun

Hireq AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hireq AB i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige

Om Ystads Kommun

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.

Hos oss är heltid en rättighet. Det innebär att alla medarbetare som anställs hos oss tillsvidare har rätt till heltid och deltidsarbete är en möjlighet om det fungerar för verksamheten.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Ledning och utveckling är kommunstyrelsens förvaltning och här jobbar 100 medarbetare inom ekonomi och inköp, kommunikation, IT, kansli, näringsliv, HR och lön, växel och säkerhet. Ledning och utveckling finns placerade centralt i Ystad.

Publiceringsdatum
2023-01-09

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare ansvarar du för att affärsmässigt och effektivt genomföra upphandlingar av varor och tjänster utifrån verksamheternas behov. Upphandlingarna genomförs ofta i projektform där du arbetar med att utveckla processer, strukturerar, planerar och driver ditt eget arbete i stor utsträckning.

Vidare ingår i arbetsuppgifterna att vara ett kompetensstöd till verksamheter, avtalsuppföljningar, uppdatering av avtalsdatabasen, utbildningar och en del i vidareutvecklingen av vår nya inköpsorganisation.

Profil
Du har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, alternativt LIA-utbildning med inriktning mot upphandling eller inköp. Erfarenhet av upphandlings- och eller inköpsarbete är meriterande.Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad, har god initiativ-, samarbets- och kommunikativ förmåga, är ansvarstagande, har en hög servicekänsla och ett professionellt bemötande.

Vi ser gärna att din goda förmåga att driva projekt och få projektmedlemmarna att arbeta mot samma mål lyfts fram i ditt dagliga arbete. Du kommer att ingå i en engagerad grupp med mycket driv som präglas av stor vilja till erfarenhetsutbyte och samverkan. Vi värdesätter därför att du är prestigelös och delar med dig av erfarenheter, visar god samarbetsförmåga, en positiv inställning och får fram det bästa ur dina kollegor och samarbetsparter.

Denna rekryteringsprocess
I denna rekryteringsprocess samarbetar Ystad Kommun med HIREQ. För mer information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hireq AB (org.nr 556878-4275), http://www.hireq.se

Arbetsplats
Hireq AB

Kontakt
Ingrid Duvander
ingrid@hireq.se
0705-470757

Jobbnummer
7320945

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hireq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hireq AB: