Upphandlare till kund i Helsingborg

Bemannia Kontor AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Har du tidigare arbetat med upphandling inom offentlig verksamhet eller fastighets och byggbranschen? Varmt välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vi söker nu en upphandlare till vår kund inom den offentliga sektorn. Tjänsten är ett interimsuppdrag som kommer pågå tills rekryteringen av ordinarie tjänst är avlutad. Uppskattningsvis kommer uppdraget vara mellan 4-6 månader. Du blir anställd som konsult via Bemannia och arbetar på kundens kontor i centrala Helsingborg. Tjänsten är på deltid 60%, och arbetstiderna är vardagar mellan 8-17, flextid ingår och möjlighet till distansarbete finns i viss mån.

Publiceringsdatum
2024-01-10

Arbetsuppgifter
Som upphandlare arbetar du på fastighetsförvaltningen och samordnar upphandlingar avseende ramavtal, service och drift. Du arbetar med besiktningar internt och mot upphandlingsenheten samt säkerställer att förvaltningens behov och krav beaktas i upphandlingar. Vidare ansvarar du för all typ av registervård gällande inköp och leverantörer. Du ser till att rätt information är tillgänglig i både interna system och i information som förmedlas ut till externa aktörer. Du kommer också:

• Stödja förvaltningen med uppföljning av leverantörer.

• Ansvara för att befintliga avtal index-uppräknas enligt gällande kontraktsvillkor.

• Via förvaltningens inköpsverktyg följa upp och sammanställa inköp månadsvis och rapportera till chefsgrupp på förvaltningen.

• Ha ett helhetsgrepp kring förvaltningens inköpsprocess och säkerställa att förvaltningen har bra och väl dokumenterade inköpsrutiner.

• Vara förvaltningens expert på system kopplat till upphandling (i dagsläget Kommers) och inköp (i dagsläget Spend by Excitia).

• Vara förvaltningens expert på direktupphandling. I detta innebär att du agerar bollplank och stödjer organisationen i dessa frågor.

• Ha övergripande koll på förvaltningens ramavtal och initiera att dessa förlängs eller handlas upp igen när avtalstiden är slut.

Kvalifikationer
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

• Erfarenhet från offentlig verksamhet och/eller fastighets- och byggbranschen.

• Högskoleutbildning eller annan eftergymnasial yrkesutbildning med inriktning på ekonomi, logistik, inköp eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22/1

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Annelie Hammarborg
annelie.hammarborg@bemannia.se

Jobbnummer
8381719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: