Upphandlare till E-hälsomyndigheten i Stockholm
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-09-09
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-09-09Om tjänstenNu söker vi en erfaren upphandlare till ett uppdrag hos E-hälsomyndigheten, som befinner sig i en expansiv fas och har behov av förstärkning inom inköpsfunktionen. Myndigheten står inför flera kommande upphandlingar och behöver en konsult som kan genomföra upphadlingar och avrop för E-hälsomyndighetens räkning.
Förekommande arbetsuppgifter:
Uppdraget innefattar att planera, genomföra och följa upp inköp av varor och tjänster i enlighet med Lagen om offentlig upphandling. Detta inkluderar bland annat att:
• Analysera organisationens behov och krav
• Utarbeta upphandlingsdokument
• Genomföra anbudsutvärdering och eventuella förhandlingar med leverantörer
• Säkerställa att upphandlingar och avrop följer aktuella regelverk och interna riktlinjer
• Skriva avtal
• Förebygga och hantera upphandlingsrisker
Arbetet kräver ett gott samarbete med olika interna enheter och externa leverantörer. Uppdraget kan förändras där till exempel konsulten kan komma att ingå i projekt, i rollen som expert.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid med planerad start den 1 oktober 2025 och pågår till och med den 31 mars 2026, med möjlighet till eventuell förlängning i ytterligare sex månader. Arbetstiden är förlagd till vardagar under kontorstid, kl. 08:00-16:30.
Uppdraget är placerat vid E-hälsomyndighetens kontor i Stockholm (Sankt Eriksgatan), men det finns möjlighet att utföra delar av arbetet på distans efter överenskommelse med uppdragsgivaren.
Resor till myndighetens kontor i Kalmar kan förekomma. Eventuella resor och logikostnader bokas och bekostas av E-hälsomyndigheten.
Krav för tjänsten:
• Minst fem (5) års erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling. Minst tre (3) år av arbetslivserfarenheten ska vara förvärvad någon gång under den senaste femårsperioden.
• Dokumenterad erfarenhet av att leda upphandlingsprocesser inom IT-området
• Relevant universitets- eller högskoleutbildning eller på annat sätt förvärvade kunskaper inom upphandling.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift
• Goda kunskaper inom LOU/LUF
• Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Mercell TendSign
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM-
Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av att arbeta i clips i upphandlingsverktyget e-Avrop.
• Erfarenhet av att arbeta på en svensk statlig myndighet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sist ansökningsdag 2025-09-18
Information om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Mer information om E-hälsomyndigheten finns att läsa på
https://www.ehalsomyndigheten.seKontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller e-post:
anki.arnquist@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
https://www.adecco.com/sv-se Kontakt National Recruiter
Anki Arnquist
Anki.Arnquist@adecco.se Jobbnummer 9499480