Upphandlare för spännande uppdrag till myndighet i Kalmar!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Kalmar
2024-09-02


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kalmar, Borgholm, Nybro, Torsås, Mönsterås eller i hela Sverige

Vi söker nu en erfaren upphandlingskonsult till stor myndighet i Kalmar för ett spännande uppdrag! Har du hög kompetens inom offentlig upphandling? Ansök redan idag!

Om uppdraget

Myndigheten har behov av att förstärka bemanningen av upphandlingsfunktionen med en upphandlingskonsult. Du kommer arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter för upphandling inom myndighet, exempelvis:
• göra självständiga direktupphandlingar och inköp enligt LOU
• göra självständiga upphandlingar över tröskelvärdet enligt LOU
• göra självständiga avrop från statliga ramavtal.
Du kan även komma att arbeta som specialiststöd i upphandlingsfrågor inom myndigheten.

För att vara kvalificerad för uppdraget ska du uppfylla följande:
• minst fem (5) års erfarenhet av upphandlingsprojekt omfattande samtliga steg i inköpsprocessen över tröskelvärdet enligt LOU
• akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller motsvarande kunskaper erhållna genom mångårig yrkeserfarenhet
• minst fem (5) års erfarenhet av att stötta beställare i frågor som rör upphandling
• mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska

Meriterande krav:
• erfarenhet av arbete med avtalsuppföljning
• erfarenhet av att tag fram modell för och/eller implementerat avtalsuppföljning
• erfarenhet av att arbeta på en myndighet, som konsult eller anställd
• erfarenhet av att införa och arbeta med e-handelssystem
• erfarenhet av att genomföra upphandlingar i upphandlingsverktyget e-Avrop
• erfarenhet av upphandlingar av IT-system enligt LOU
• erfarenhet av förhandling enligt ramarna för LOU.

Utöver detta ser vi också att du:
• Har erfarenhet av arbete som i stor utsträckning utförs självständigt till exempel utifrån tillämpade riktlinjer och praxis vid myndigheten
• kan arbeta självständigt utifrån givna ramar avseende metoder och rutiner
• kan utföra arbete bestående av ett flertal olikartade uppgifter som ofta är av analyserande och utvärderande karaktär
• diskutera och förankra uppdrag med myndighetens upphandlare eller ansvarig enhetschef
• har teoretisk och praktisk kunskap med bred erfarenhet inom upphandlingsområdet.

Beräknad starttid för uppdraget är efter överenskommelse dock senast 2024-10-01 och gäller i sex (6) månader från och med 2024-10-01 till och med 2025-03-31, där myndigheten har möjlighet att förlänga avtalet med oförändrade villkor som längst till 2025-09-30.

Publiceringsdatum
2024-09-02

Övrig information
Uppdraget gäller kontorstid, helgfri vardag mellan klockan 08.00-17.00. Uppdraget utgår från myndighetens lokaler i Kalmar. Arbete på distans kan ske enligt överenskommelse

OM ADECCO
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus. Vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.

KONTAKTINFORMATION
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Ellen Rönmark på ellen.roenmark@adecco.se
Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på info@adecco.se

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Ellen Rönmark

Jobbnummer
8873730


Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: