Upphandlare
Östersunds Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Östersund
2015-09-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2023-06-08) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund Samtliga kommuner inom Jämtlands län samarbetar inom upphandling via ett gemensamt upphandlingskontor. Upphandlingskontoret finns i Östersund och upphandlar ramavtal för varor och tjänster som de samverkande kommunerna har behov av. Kontoret styrs politiskt via Gemensam nämnd för upphandlingssamverkan (GNU). Upphandlingskontoret gör även upphandlingar på uppdrag, det kan vara varor och tjänster som är specifika för någon förvaltning inom någon av kommunerna. Idag består upphandlingskontoret av åtta medarbetare som alla sitter i Östersund där även denna tjänst kommer att vara förlagd.
Östersunds kommun och upphandlingskontoret är inne i en expansiv fas där kontoret nu också tar ansvar för Östersunds kommuns strategiska inköpsprocess innefattande bl.a. e-handel, inköpsstyrning och samordnad varudistribution.
Publiceringsdatum2015-09-29Dina arbetsuppgifterAtt arbeta som upphandlare hos oss är utvecklande och varierande och innebär att i nära samverkan med våra beställare professionellt och affärsmannamässigt genomföra upphandlingar inom många olika områden. Arbetet innefattar att säkerställa att varor och tjänster upphandlas i enlighet med gällande lagstiftning. Du kommer självständigt att ta fram förfrågningsunderlag och göra utvärderingar i samråd med beställare. Vidare är uppföljning och förvaltning av avtalen viktiga delar i ditt arbete. Vi arbetar även på uppdrag som konsulter ute i de olika kommunerna vilket innebär många kontaktytor både internt och externt.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik eller ekonomi, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig. Du ska ha minst två års erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete där du tillämpat LOU (lagen om offentlig upphandling) och självständigt genomfört upphandlingar. Du ska vidare ha mycket goda kunskaper i LOU samt övriga relevanta lagar och regler.
Vi arbetar idag i Tendsign och har du erfarenhet av det upphandlingsverktyget så är det meriterande. Har du dessutom erfarenhet av arbete i politiskt styrda organisationer är även det meriterande. Att du är affärsinriktad är en självklarhet samt att du är kvalitets- och serviceinriktad. Du har också vana av att självständigt leda upphandlingsprojekt och att ha flera projekt igång samtidigt.
Körkort för bil krävs då tjänsten omfattar hela länet och resor ingår som en naturlig del av tjänsten.
Dina personliga egenskaperVid rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi söker en driven och strukturerad person som är nyfiken och vill vara med och bidra till en positiv utveckling av Upphandlingskontoret och vår verksamhet. Som person är du saklig, tar ansvar och du trivs att arbeta i ett högt tempo samt är lyhörd med hög integritet. Du har också lätt för att utrycka dig både skriftligt och muntligt.
Övrig informationÖstersunds kommun kan erbjuda en stimulerande arbetsmiljö med bra villkor med bl.a. stora möjligheter till kompetensutveckling, årsarbetstid, friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-25
Sök via länk nedan
Ange följande referens när du ansöker: 2:2015:15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFREDRIC KILANDER, upphandlingschef 063-14 33 79
fredric.kilander@ostersund.seFöretagÖstersunds kommun
AdressÖstersunds kommun
Rådhuset
83182 Östersund
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2454639
Observera att sista ansökningsdag har passerat.