Uppdragsledare Elkraft med hjärta för energisektorn, Stockholm
Shaya Solutions AB / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: ca. 2 år
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Uppdragsstart: Enl. ök.
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Kunden skall under kommande år förnya och förbättra ett antal driftstödsystem, samt kommer att utföra olika effektivitets- och verksamhetsutvecklande initiativ. Detta kommer att utföras i form av flera verksamhetsinitiativ, vilket innehåller ett antal aktiviteter (initiativ, projekt, delprojekt, samt förändringsarbeten).
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget är centrerat kring verksamhetsnära uppdragsledning med fokus på driftstödsystem. Detta kommer att omfatta arbete med förändringsfrågor, strategier, resursplanering, samt att tillsammans med projekt och linjefunktioner väga in olika frågeställningar inom drift, reglering och lagrum, styrande krav och principer, risk och sårbarhet, mm. Konsulten kommer att ansvara för framdrift inom ett tilldelat område, där kravet är att leverera enligt uppsatta kvalitetsmål, i tid, samt inom budget.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Högskole/universitetsutbildning 120p/180hp inom elkraft alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet
• Minst 10 års sammanlagd arbetslivserfarenhet inom förändringsledning, förvaltningsledning, och projektledning.
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom kundprojekt eller förändringsprojekt med antingen driftstödssystem, kraftsystemfrågor och eller komplexa IT-system.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete för Svenska energibolag som minst skall inkludera arbete med förändringsfrågor, förvaltningsledning och projektledning.
• Minst 5 års erfarenhet från arbete med styrgrupper inbegripande att vara sammankallande, skapande av komplett styrgruppspresentation och beslutsunderlag, hålla presentation inför styrgrupp och säkerställa uppföljning samt genomförande av beslutspunkter.
• Minst 5 års erfarenhet av eget budgetansvar inklusive skapande av budget, uppföljning, underhållande av kontoplan i affärssystem och vara ansvarig för budgetavvikelse samt ekonomiska prognoser
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Förändringsledare inom minst 3 teknikuppdrag för med totalt minst 5 års arbetslivserfarenhet i dessa uppdrag.
• Expert på kundsidan inom minst 2 upphandlingsuppdrag (t.ex. kravspecifikation, upphandling, utvärdering, samt kontraktstilldelning) i uppdrag för en kund som styrs av Svenska offentliga upphandlingsregler och/eller LUF
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet relaterat till driftövervakning, inom t.ex. något av SCADA, EMS, RTU eller likvärdiga driftkommunikationssystem, CIM/XML.
• Erfarenhet från ekonomisk uppföljning med konteringsadministration i affärssystemet UBW
• Erfarenhet från avtalshantering mot leverantörer.
• Erfarenhet från och kännedom om förvaltningsmodellen PM3 och projektmodellen PPS.
• Innehav av certifikat inom förvaltningsledning och eller projektledning är en fördel.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
• Förmåga att arbeta i grupp
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 2 år
Publiceringsdatum2021-10-27ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 6074562
Observera att sista ansökningsdag har passerat.