Undersköterskor och vårdbiträden till hemtjänsten för bemanning
Bodens kommun, Socialförvaltningen / Undersköterskejobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun, Socialförvaltningen i Boden Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till fritidsaktiviteter, ditt jobb, skolor, kulturevenemang, attraktiva hustomter, shopping och naturnära upplevelser.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra.
I hemtjänsten pågår spännande utvecklingsarbete där vi arbetar mot självansvariga team. Vilket innebär att du med dina kollegor jobbar aktivt med kontaktmannaskap mot brukaren. Där genomförandeplan och riskbedömningar i Senior Alert är ett kvalitets verktyg i det dagliga arbetet.
Publiceringsdatum2020-04-20ArbetsuppgifterSom undersköterska eller vårdbiträde i kommunens hemtjänst kommer du att utföra biståndsbeviljade omvårdnads insatser och delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Läkemedelsdelegering erhålls vid godkänt prov av ansvarig sjuksköterska. Arbetsuppgifterna utförs i ordinärt boende. Exempel på arbetsuppgifter som förekommer; hjälp med personlig omsorg som innebär allt från dusch, påklädning, ordna måltider, bädda säng och beställa varor, städ, ledsagning och apoteksärenden.
Tvätt och inköp utförs av våra samarbetspartners, inom centralorten.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad undersköterska eller har likvärdig utbildning och erfarenhet av liknande arbete. Du har en god förmåga att kommunicera, lätt för att samarbeta, ett bra bemötande och sätter brukarens behov i fokus, reflekterande förhållningssätt. Du ska vara ansvarstagande och visa initiativförmåga, ha lätt för att kommunicera mellan kollegor och olika verksamheter. Du ska ta ansvar för att brukarna får en säker och trygg omvårdnadsinsats. Då arbetet ibland innebär kortare insatser hos brukarna, förväntas att du är trygg och professionell i ditt uppdrag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav för arbetet.
Tjänsten är främst natt, men dagtid kan förekomma.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas in. Observera att kuvertet inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Tidsbegränsad anställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBodens kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A948538".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Bodens kommun (org.nr 212000-2767),
https://www.youtube.com/watch?v=4laW_gSnnyE Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Bodens kommun, Socialförvaltningen
Jobbnummer 5195143
Observera att sista ansökningsdag har passerat.