Undersköterska till utbildningsteamet

Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen / Undersköterskejobb / Halmstad
2024-12-04


Visa alla undersköterskejobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen i Halmstad

När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

Utbildningsteamet är en del av hemvårdsförvaltningen, som har som uppdrag att kompetensutveckla och utbilda omsorgspersonalen i våra olika verksamheter. Det är ett tvärprofessionellt team som består av 5 personer. 1 sjuksköterska, 1arbetsterapeut, 1 fysioterapeut och 2 undersköterskor.
Som en medlem i utbildningsteamet arbetar man i våra centrala lokaler på KrUt-huset, där vi även har våra utbildningslokaler och bilar.

Publiceringsdatum
2024-12-04

Arbetsuppgifter
Välkommen till en verksamhet full av energi.
Vi söker nu en ersättare till en av våra undersköterskor i utbildningsteamet. Den du ersätter har framför allt arbetat med att utbilda och handleda omsorgspersonal i bemötande utav kunder som har psykisk ohälsa.

Utbildning och handledning sker både i våra egna utbildningslokaler på KrUt-huset och ute i olika hemtjänstgrupper och äldreboenden.
Du kommer även vara sammanhållande och ansvarig för att utbilda, stötta och handleda våra ombud som finns ute i verksamheterna inom psykisk hälsa.

Du kommer arbeta med att ta fram utbildningsmaterial som du kommer presentera inför inbokade grupper av omsorgspersonal eller till hela personalgrupper.

Kvalifikationer
Vi söker nu dig undersköterska med erfarenhet från hemtjänst eller äldreboende! Vi vill att du har arbetat ett tag som undersköterska och att du känner dig trygg och säker i din roll.

Det är krav att du har en dokumenterad utbildning inom psykiatri eller har lång erfarenhet av arbete inom psykiatri och god förståelse för hur det påverkar individen och dess livssituation.

Du ska vilja och kunna ta ansvar för att skapa material och leda utbildningar inom psykisk ohälsa självständigt eller tillsammans med övriga i teamet.

Du känner dig trygg med att hålla utbildningar och att prata inför grupper. Det är viktigt att du har en pedagogisk förmåga och kan förmedla informationen med
inlevelse anpassat utifrån gruppens tidigare kunskaper i ämnet.

Det är viktigt att du har kunskap om vad ett bra bemötande innebär och förstår vikten av detta i arbetet med våra kunder och anhöriga. Du ska veta hur kommunikation och bemötande påverkar oss som personal och på vilket sätt det påverkar kunderna och deras anhöriga.

Det är mycket önskvärt om du har erfarenhet från att handleda elever och vikarier.

Som person är du strukturerad och klarar av att båda planera och utföra ditt arbete självständigt samt vara en del av utbildningsteamet och samarbeta med andra professioner i förvaltningen.
Du kan se din del och ansvar och bidra till att gruppen når våra gemensamma mål.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Arbetet är förlagt dagtid, måndag till fredag. 40 timmars arbetsvecka.

Det är krav på att du innehar B-körkort, då du behöver ta dig till våra verksamheter som finns i hela kommunen.

Det är viktigt att du har datorvana och kunskap i t.ex. PowerPoint.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen.

Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C215482 - 2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Tomas Kristensson
0761-147348

Jobbnummer
9044326

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen: