Undersköterska till Lundavägens korttidsboende
Malmö kommun / Undersköterskejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Malmö kommun i Malmö Ref: 20220660
Välkommen till Lundavägen, ett korttidsboende som i dagsläget även bedriver kohortvård av Covid-19 smittade brukare. Vi söker dig, undersköterska, som med engagemang, samarbetsförmåga och arbetsglädje vill bli en del i något av våra team.
Publiceringsdatum2022-03-14Dina arbetsuppgifterSom undersköterska på Lundavägens korttidsboende tränar, stödjer och hjälper du våra brukare i omvårdnadssituationen utifrån deras individuella behov och önskemål enligt beviljat bistånd. Du hjälper våra boende med personlig omvårdnad, serviceinsatser samt utför medicinska insatser på delegation av sjuksköterska, arbetsterapeut och sjukgymnast/fysioterapeut. I brukarnära arbete ska du alltid tillämpa rutinen för basal hygien. I arbetet ingår också att dokumentera händelser kring de boende enligt Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen, samt att upprätta genomförandeplaner. Du har också en aktiv del i planering, team- och kvalitetsarbete på arbetsplatsen.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad undersköterska med godkända betyg och som har erfarenhet av arbete som undersköterska. Om du dessutom har någon form av vidareutbildning på yrkeshögskolan är detta meriterande. Du har god erfarenhet av att dokumentera och är van vi att utföra medicinska arbetsuppgifter enligt delegering. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och använder datorn som ett verktyg i ditt dagliga arbete. Erfarenhet av barriärvård är meriterande.
Du förväntas samarbeta med andra yrkesgrupper som sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och andra externa samarbetspartners. Du har ett stort intresse och engagemang för arbete inom äldreomsorgen.
Som person är du stabil och trygg, har ett gott bemötande och ett stort tålamod. Du har ett professionellt förhållningssätt, är lösningsfokuserad, flexibel och tar ett stort eget ansvar i det aktiva omvårdnadsarbetet.
Du är en person som trivs med att arbeta nära dina kolleger men tycker även om självständigt arbete. Du deltar aktivt i verksamhetens utveckling och ser arbetsglädje som en viktig del i det dagliga arbetet.
Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister.
Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida:
http://bit.ly/polisens-blankettNär du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef.
Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.
Här kan du läsa mer:
http://bit.ly/Information-om-utdragFör att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.
Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat på ca 1 år
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Om arbetsplatsen
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMalmö kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Malmö kommun (org.nr 212000-1124),
https://malmo.se/ Arbetsplats Malmö stad
Kontakt Sektionschef
John Björkhem
john.bjorkhem@malmo.se 070-8516822 Jobbnummer 6431887
Observera att sista ansökningsdag har passerat.