Uddevallahem söker två nya medarbetare till Kundservice

Uddevallahem, Bostadsstiftelsen / Kundservicejobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uddevallahem, Bostadsstiftelsen i Uddevalla

Brinner du för att hjälpa människor och att leverera service i toppklass? Trivs du med en variation av arbetsuppgifter och ser värdet i goda kundrelationer? Nu utökar vi vår kundserviceavdelning i samband med en omorganisation.

Ta vara på möjligheten att få vara med och göra skillnad för våra drygt 9000 kunder, som kundservicemedarbetare i ett sammansvetsat team!

En värd för alla

Som allmännyttigt bolag är det Uddevallahems uppdrag att erbjuda våra kunder ett tryggt och varierat boende av hög kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris. Det kan låta enkelt, men vad betyder det egentligen? Det som får en familj att känna sig trygg kan vara motsatsen för någon annan. En del vill få all information från oss via digitala kanaler medan andra hellre ses över en kopp kaffe. Det som betraktas som låg standard av vissa är ett drömboende för andra.

Varje dag arbetar vi för att göra verklighet av det vi tror på, nämligen att den här världen är för alla och att vi kan vara en värd för alla.

Arbetsuppgifter

När du jobbar på Kundservice är du en av Uddevallahems viktigaste medarbetare när det gäller relationen till våra nuvarande och potentiella kunder. Rollen innebär både inkommande och uppsökande kundkontakter - såväl i möten i vårt kundcenter eller på något av våra områden, som via telefon, chatt, epost och sociala medier.

Inkommande ärenden rör sig om alltifrån borttappade nycklar och frågor om vår bostadskö till beställning av underhåll och störningsärenden. Den uppsökande delen av arbetet sker bland annat vid aktiviteter på våra områden eller på mässor och event. Du ansvarar för att kunden blir sedd, lyssnad på och får hjälp att bli av med sitt ärende.

I rollen ingår också en del administrativa uppgifter, där det ligger ett ansvar på dig och dina kollegor i teamet att förbereda och genomföra in- och utflyttning vid varje månadsskifte, samt hantera nycklar och passersystem.

Ansvarsområden:

- Ta emot kunden i det forum kunden väljer - besök, telefon, mail eller chatt
- Delta vid kundaktiviteter, exempelvis mässor och events på våra områden
- Koordinering av mindre events
- Planera, förbereda och genomföra in- och utflyttningsprocessen vid varje månadsskifte
- Hantering av nycklar och passersystem

Utöver ovan så deltar du aktivt i kvalitetsförbättrande arbete och tar ett särskilt ansvar för de processer du arbetar i. Självklart representerar du också Uddevallahem utifrån vår värdegrund genom att vara professionell, engagerad, personlig och tydlig.

Erfarenhet och utbildning

För denna tjänst söker vi dig som:

- har gymnasieutbildning
- har erfarenhet av arbete där du har haft mycket kundkontakt
- har god datorvana, samt goda kunskaper i Officepaketet
- kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska

Det är även meriterande om du:

- har någon typ av utbildning inom kundservice/service
- har erfarenhet från callcenter eller kundservice
- har arbetat inom fastighetsbranschen, bosociala frågor eller med kundaktiviteter
- har arbetat i callcenter-system, fastighetssystem eller passersystem
- behärskar fler språk utöver svenska och engelska

Vi tror att du

- är utåtriktad och social
- är tydlig, personlig och engagerad
- trivs med omväxlande arbetsuppgifter och är flexibel
- samarbetar bra med andra och löser konflikter på ett konstruktivt sätt
- tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat för att nå målen
- är kreativ och kommer med förbättringsförslag

På Uddevallahem strävar vi efter att vara en värd för alla och värdesätter därför de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Därför ser vi gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Uddevallahem

Som det ledande bostadsbolaget i kommunen hjälper vi till att utveckla Uddevalla. Vår affärsidé är att erbjuda ett hållbart boende genom att förvalta, bygga och utveckla fastigheter i kommunen. Vidare vill vi att vår verksamhet ska ta ett samhällsansvar och samtidigt bedrivas enligt affärsmässiga principer. Vi strävar efter att vara personliga, tydliga, engagerade och professionella i vårt arbete för att ta hand om våra kunder och varandra på bästa sätt.

Uddevallahem är en allmännyttig bostadsstiftelse som verkar i Uddevalla kommun och har i dagsläget närmare 90 anställda. Med 4 675 lägenheter är vi den största aktören på bostadsmarknaden i Uddevalla. Drygt 9 000 personer, eller ungefär var sjätte Uddevalla-bo, bor hos oss.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-10-19

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uddevallahem, Bostadsstiftelsen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/8".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uddevallahem, Bostadsstiftelsen

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Uddevallahem

Kontakt
Lisa van Brée, Kundservicechef
0522-653561

Jobbnummer
7087659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uddevallahem, Bostadsstiftelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uddevallahem, Bostadsstiftelsen: