tysktalande inkassohandläggare
Klarna AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 300 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Under de senaste fem åren har Klarna etablerat sin verksamhet i hela Skandinavien. Vi fortsätter att expandera och går nu in på nya marknader i Europa vilket gör att vi behöver ännu fler kompetenta och drivna medarbetare.
Inkassoavdelningen behöver stärka sin avdelning med en tysktalande handläggare. Avdelningen består i dag av 17 medarbetare, men antalet medarbetare kommer inom det närmaste året att öka markant. Du kommer att arbeta mot våra tyska konsumenter och samarbetspartners men din arbetsplats är vårt huvudkontor i Stockholm.
Arbetsuppgifterna består i att handlägga våra inkassoärenden, vilket innebär kontakt med våra kunder och samarbetspartners via telefon, mail och brev. Du har i uppdrag att hjälpa kunder med betalningssvårigheter att hitta en lösning för att bli skuldfria och i samband med detta - alltid ge bästa möjliga service. Arbetet innefattar även en del administrativa sysslor.
Du som söker är/har:
• Lägst en gymnasial utbildning, gärna med inriktning på ekonomi eller juridik. Har du tidigare erfarenhet från kundtjänst eller inkasso är det ett plus, men inget krav.
• Talar och skriver obehindrat på tyska. Vi ser även att du talar någorlunda svenska ochengelska då du kommer att arbeta med kollegor av flera olika nationaliteter.
Vi letar efter en social och pedagogisk medarbetare med en stark känsla för service. En medarbetare som är effektiv, fokuserad och har ett strukturerat arbetssätt. Här på Klarna uppskattar vi alltid dig som tar för dig och tar egna initiativ. På inkassoavdelningenarbetar vi i ett team där alla får komma med förslag på hur avdelningen och verksamheten kan förbättras.
En rolig och stimulerande vardag är en självklarhet för oss och vi hoppas att du är personen som passar in i vårt team!
OBS! Din ansökan ska innehålla;
• ditt CV på engelska eller svenska
• ett personligt brev på tyska
• ett personligt brev på engelska eller svenska
Intervjuer sker löpande och hittar vi rätt person kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Publiceringsdatum2010-10-01Arbetstider och omfattningKlarna söker serviceminded medarbetare till tysk kundtjänst
ErsättningHeltid, tillträde enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-10-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFrida Widell, 08-120 120 17 / 076-526 00 17
FöretagKlarna AB
AdressKlarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM
Jobbnummer 744531
Observera att sista ansökningsdag har passerat.