Tysktalande Customer Advisor till ledande bolag inom beauty

The Place AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Place AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vår kund som är ledande inom beauty söker nu efter en tysktalande och serviceinriktad Customer Advisor till sitt kontor i Stockholm. Här välkomnas du till en innovativ organisation med snabba beslutsvägar, en kultur som präglas av glädje, högt i tak och en vilja att alltid förbättras och ligga steget före.

Detta är en heltidstjänst med tillträde i höst, första veckan i oktober. Du blir under de första 6 månaderna anställd som konsult hos oss på The Place, med ambitionen att därefter gå över i anställning hos kunden.

Om rollen och dina arbetsuppgifter

I rollen som Customer Advisor ingår du i ett team av experter vars främsta ansvar är att vägleda och på ett inspirerande sätt sälja till företagets kunder. Du arbetar i ett nära samarbete med både marknads- och säljavdelningen. Du arbetar med extern kommunikation med syfte att nå nya potentiella kunder och hanterar inkommande samtal och frågor. Till företagets tyska och svenska marknad kommer du sträva efter att alltid leverera kundservice i världsklass.

Dina ansvarsområden i rollen som Customer Advisor är:

* Arbeta med service B2C och B2B genom olika kanaler, som telefon, chatt, email, sociala medier och Trustpilot mot den tyska och svenska marknaden
* Ge expertrådgivning för online kunder
* Hantera orderflöde, transaktioner, leveranser, returer och reklamationer
* Hantering av administrativa kundservicerelaterade uppgifter
* Tillsammans i teamet arbetar ni kontinuerligt med målsättningar inom kundnöjdhet

Därför är du rätt för den här rollen

Vi tror att du är en person som har service ut i fingerspetsarna och brinner för att ta kundkommunikationen till nya höjder. Du är rådgivande och får kunder att känna sig trygga med ditt bemötande. Du har en mycket god social kompetens och är en serviceinriktad teamspelare. Med stort engagemang tar du dig an utmaningar och att lösa olika typer av problem. Vidare är du strukturerad, noggrann, har en positiv inställning samt sprider härlig energi runt omkring dig.

Vidare har du:

* Avslutad gymnasial utbildning
* 1-2 års erfarenhet av en servicerelaterad roll där du haft kundkontakt
* Det är meriterande om du har erfarenhet inom stylist/frisör, försäljning och/eller kundservice
* God systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system
* Flytande kunskaper i tyska, både tal och skrift
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Om vårt kundföretag

Vi brinner för beauty och är en ledande leverantör i Norden. Våra tjänster och produkter genomsyras av kvalitet och säljs över flera delar av världen. Här blir du en del av ett härligt, glatt och ambitiöst gäng på ett globalt företag där det ständigt händer spännande saker. Vi är ett entreprenörsföretag med fokus på personlig utveckling och snabba beslutsvägar. Här kommer att du att omfattas av kollektivavtal, ha rätt till 30 dagars semester och friskvårdsbidrag. Dessutom kan du ta del av rabatter på våra produkter och tjänster!

Så, om du är redo att ta dig an rollen som kundservicemedarbetare och vara en del av vår kunds passionerade kundserviceteam så väntar vi spänt på din ansökan. Skicka in ditt CV och ett personligt brev som berättar varför du är rätt person för jobbet. Vi går igenom urval löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig och få möjligheten att lära känna dig bättre!

Lite mer fakta om tjänsten...

* Arbetstider är vardagar 08-17
* De första 6 månaderna är du anställd som konsult via The Place. Därefter är ambitionen att du blir överrekryterad till kundföretaget då behovet är långsiktigt.
* Önskad start 2/10 2023
* Företaget sitter i fina lokaler i Stockholm

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.





Sökord: Kundtjänst, service, kundtjänstmedarbetare, rådgivare, försäljning, sälj, kundservicemedarbetare, kundservice, beauty, skönhet, frisör, makeup, stylist, tyska, order

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The Place AB (org.nr 556340-2758), https://theplace.se

Kontakt
Rekryteringskonsult
Amanda Wiberg
aw@theplace.se

Jobbnummer
7904698

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Place AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Place AB: