Två socialsekreterare till Missbruksmyndighetsenheten
Södertälje kommun, Missbruksenheten - Myndighet / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Missbruksenheten - Myndighet i Södertälje Välkommen till oss på Social- och omsorgskontoret!
Det är här vi anställer chefer och medarbetare som får och ska använda både hjärta och hjärna varje dag för Södertäljebornas och medarbetarnas bästa.
Är du nytänkande och vill jobba i en smältdegel av personligheter kommer du att trivas hos oss. Här är det kul att gå till jobbet och ge järnet varje dag, då vi får så mycket tillbaka av medborgare, vårdtagare, klienter, kollegor och sist men inte minst av arbetskamraterna.
Det är här vi gör skillnad genom att vara lyhörda mot varandra och respektera varandras olikheter, det gör att vi hela tiden utvecklas både jobbmässigt och personligt.
Har du mod och lust att jobba med oss och fortsätta utveckla Social- och omsorgskontoret, våra medarbetare och verksamheter- kom då till oss och gör skillnad! Är du samtidigt engagerad för dem som är mest utsatta i samhället, som vi framförallt är till för, då hamnar du helt rätt i ditt nästa jobbuppdrag.
Varmt välkommen till Södertälje och Social- och omsorgskontoret!
Missbruksmyndighetsenhetens arbetsplats är mitt i centrala Södertälje. Vi utreder, beslutar och följer upp beslut om vård och behandling, enligt SoL och LVM, för personer från 20 år med missbruk- eller beroendeproblematik av alkohol och narkotika. Vi är integrerade och samlokaliserade med landstingets Beroendecentrum och kommunens psykosociala öppenvård.
Som medarbetare i Södertälje kommun erbjuds du årsarbetstid samt en friskvårdstimme/vecka alternativt friskvårdspeng. Enheten har regelbunden extern klienthandledning, utbildning i MI och ASI samt stöd i att praktisera metoderna. Arbetsgruppen är ett glatt gäng som tillsammans arbetar metodiskt och strukturerat vilket bland annat bidrar till att vi har god psykosocial arbetsmiljö och bra sammanhållning.
Publiceringsdatum2016-07-21ArbetsuppgifterSom socialsekreterare på Missbruksmyndighetsenheten ansvarar du för att, i nära samarbete med Beroendecentrums personal (sjuksköterskor, läkare och psykolog), genomföra psykosociala utredningar och behovsbedömningar enligt SoL och LVM samt uppföljningar av insatser. Utredningar, återkopplingar, individuella planer/Sip och uppföljningar görs med stöd av ASI. Verksamhetssystemet som vi använder är ProCapita.
Inom vårt uppdrag ingår också att delta i samverkansgrupper med utvecklingsfrågor för ständiga förbättringar enligt Lean-metoden. Ett nära samarbete med andra vårdgivare och myndigheter är också en av hörnstenarna i vårt arbetssätt. Liksom att arbetet ständigt utgår från vår värdegrund.
KvalifikationerVi söker dig som är socionom eller har motsvarande högskoleutbildning. Det är en fördel om du har kunskap om beroendevård och aktuell lagstiftning samt använder ASI och MI. Ett krav är god dokumentationsförmåga.
Personliga egenskaper som efterfrågas förutom gott bemötande och känsla för service är mognad och god förmåga till samverkan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser gärna sökande med flerspråkig kompetens.
ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-18
Ange följande referens när du ansöker: A595987
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotta Lindberg, Resultatenhetschef 08-52301641
Trygve Nylund, Resultatenhetschef 08 5230 2052
FöretagSödertälje kommun, Missbruksenheten - Myndighet
AdressSödertälje kommun, Missbruksenheten - Myndighet
Campusgatan 26
15189 Södertälje
Kontorsadress15189
Jobbnummer 2962353
Observera att sista ansökningsdag har passerat.