Två registratorer till miljö- och stadsbyggnadskontoret, Danderyds kommun

Danderyds kommun, Miljö- och Stadsbyggnadskontoret / Administratörsjobb / Danderyd
2024-08-07


Visa alla administratörsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Danderyds kommun, Miljö- och Stadsbyggnadskontoret i Danderyd

Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt.

Miljö- och stadsbyggnadskontoret arbetar med fysisk planering, bygglov, byggkontroll, mätning och kartor, Vi
arbetar även med miljö- och hälsoskyddsfrågor, på uppdrag av miljö- och stadsbyggnadsnämnden. Vi
sitter i Mörby Centrum, 15 minuter från T-centralen med tunnelbanan.

Nu söker vi två nya kollegor till vår registratur. Här blir du en del av den administrativa staben som arbetar med registratur
och arkiv, digital utveckling, ekonomi och administration. Är du en ansvarstagande och flexibel person som har ett stort
intresse för administration inom miljö- och stadsbyggnadsområdet. Välkommen att söka till oss!

Publiceringsdatum
2024-08-07

Arbetsuppgifter
I kontorets registratur arbetar vi med registrering av ärenden inom bygglovs- och miljöprocesserna och utlämning av allmänna handlingar. Arbetsprocesserna är till stor del digitala. I båda tjänsterna ingår andra arbetsuppgifter och beroende på sökandens kompetens formas tjänsterna därefter. Då vi är en myndighet ska du jobba för god service och kvalitet i diarieföring och dokumenthantering.

Som registrator kommer du säkerställa att kontorets registratur följer lagar, riktlinjer och handläggningstider. I samband med registrering av inkommande ärenden och utlämning av allmän handling kommer du hantera sekretess. Sekretess vid registrering och utlämning av allmän handling kan vara en utmaning likaså hantering av överklaganden, du kommer således att hantera både enklare och mer komplicerade uppgifter.

Registratorerna kommer att arbeta tätt tillsammans. Målet är att ni ska komplettera varandra och finna ett framgångsrikt samarbete som bidrar till ett kvalitativt arbetsresultat, men även ett gott samarbete där ni hittar stöd i varandra i knepiga frågor.
Vi arbetar i fyra olika ärendehanteringssystem, ByggR, Ecos2, W3D3 och Helpdesk. Det innebär att du behöver ha mycket god vana att hantera och förstå system.

Bland arbetsuppgifter utöver registraturarbete kan du även komma att arbeta som:
• Utredare inom verksamhetsområdet miljö- och stadsbyggnad.
• Kontaktombud inom dataskydd.
• Arkivredogörare.
• Administrativt stöd, vilket bland annat kan innebära hantering av inköp, fakturor och webbansvar.

Kvalifikationer
Vi söker dig med:
• Högskoleutbildning i samhällsvetenskap, arkivvetenskap eller annan likvärdig utbildning alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av kommunal administration.
• Kunskaper i offentlighets- och sekretessbestämmelser.
• Kunskaper i dataskydd.
• Erfarenhet och god vana att hantera och förstå system. Du har lätt för att ta dig an nya arbetssätt och har intresse av att vara delaktig i den digitala utvecklingen.

Vi söker dig som organiserar och planerar ditt arbete väl samt är noggrann och tycker om att administrera men också att utveckla arbetet. Du har intresse och förmåga att hjälpa andra, är flexibel och kan hantera stress på ett konstruktivt sätt. Du har lätt för att samarbeta, men kan även arbeta självständigt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper för denna roll. På vår arbetsplats arbetar vi med att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet och våra processer. Därför är det viktigt att du är en person som ser möjligheterna i förändringar.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag.

Provanställning kan komma att tillämpas för tjänsten och vi kan komma att använda oss av arbetstester i rekryteringen. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C200619".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Danderyds kommun (org.nr 212000-0126)

Arbetsplats
Danderyds kommun, Miljö- och Stadsbyggnadskontoret

Kontakt
Administrativ chef
Monica Hallberg
08-568 912 44

Jobbnummer
8826834


Prenumerera på jobb från Danderyds kommun, Miljö- och Stadsbyggnadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Danderyds kommun, Miljö- och Stadsbyggnadskontoret: