Tullverkets söker administratör med inriktning mot uppföljning

Tullverket / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tullverket i Sundsvall, Gävle, Älvdalen, Umeå, Åre eller i hela Sverige

Vill du vara en del av uppbördsavdelningens stöd och bidra till en effektiv uppbördsprocess och att säkra en korrekt uppbörd? Stimuleras du av att arbeta med planering och uppföljning och tycker du om att koordinera administrativa uppgifter? Då är jobbet som administratör med inriktning mot uppföljning något för dig.

Tullverkets operativa verksamhet är indelad i fyra avdelningar: kontroll, uppbörd, underrättelse och tullkriminal.
Uppbördavdelningen har ett brett uppdrag inom tre verksamhetsområden, tillstånd, efterkontroll och uppbördsbevakning. Uppbördsavdelningens operativa arbete bedrivs inom fyra enheter med flexibla grupper som arbetar med hela avdelningens uppdrag, men är specialiserade utifrån verksamhetens behov.

De fyra enheterna är uppdelade i fyra geografiskt avgränsade enheter; nord, syd, väst, öst. Uppbördsavdelningen har ca 330 anställda.
Vi söker nu en administratör som organisatoriskt kommer att tillhöra uppbördsenhet nord och enhetens ledningsstöd med placering i Sundsvall.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Tjänsten som administratör vid Uppbördsavdelningen är en nyinrättad tjänst. Du kommer att vara en sammanhållande länk i planering och uppföljning av verksamheten inom en eller flera enheter på uppbördsavdelningen. I ditt arbete kommer du även utgöra ett administrativt stöd för enhetschefen i nord som blir din närmaste chef.

Utifrån rollen att vara sammanhållande i planering och uppföljning ingår exempelvis:

• Hålla samman arbetet med verksamhetsplanering.
• Följa upp verksamhetsstatistik och planerade aktiviteter.
• Arbete med intern styrning och kontroll.
• Uppföljning av budget.

Övriga administrativa uppgifter kan exempelvis vara att:

• Hantera och underlätta fakturaadministration.
• Hålla samman vissa personaladministrativa uppgifter såsom framtagande av utkast till förordnanden och förberedelser av nyanställda vid avdelningen samt beställning av behörigheter.
• Stötta vid framtagning och planering av möten och konferenser.
• Föra protokoll vid vissa typer av möten.
• Förbereda och administrera olika typer av beslutsunderlag och beslut.

Även andra avdelningsgemensamma uppgifter kan förekomma.

Arbetet kräver god organisationsförmåga, ett stort intresse för uppföljning, social kompetens, drivkraft, förmåga att ta egna beslut inom givna ramar, hög integritet samt vara lojal.

Arbetet kommer att bestå av löpande uppdrag där du själv planerar och ansvarar för genomförandet men även arbetsuppgifter där du med kort varsel ombeds att hantera enklare frågor.

Vi söker dig som har:

• Gymnasieutbildning samt lägst betyg godkänd/3/E i: Matematik, Samhällskunskap, Svenska och Engelska.
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter eller motsvarande som arbetsgivaren finner relevant.
• Erfarenhet av att arbeta med planering och uppföljning.
• Mycket god kommunikationsförmåga att uttrycka sig muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
• Goda kunskaper inom MS Officepaketet.

Det är meriterande om du har:

• Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren anser relevant t.ex. inom administration, beteendevetenskap, samhällsvetenskap, pedagogik.
• Erfarenhet av arbete med intern styrning och kontroll.
• Kunskaper och färdigheter i ärendehanteringssystem, personaladministrativa system och fakturahanteringssystem.
• Erfarenhet av administrativt arbete på statlig myndighet eller i offentlig sektor.

Publiceringsdatum
2022-01-28

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig har en god förmåga till struktur samt ordning och reda. Du är resultatinriktad och har fallenhet för problemlösning och analytiskt tänkande. Du arbetar självständigt och tar egna initiativ till ständiga förbättringar. Du är en bra kommunikatör med pedagogisk förmåga såväl i tal som skrift.

För att trivas med arbetsuppgifterna behöver du vara prestigelös, serviceinriktad och noggrann. Eftersom arbetet kräver mycket kontakter och dialog med kollegor och andra delar av verksamheten vill vi att du är lyhörd, lojal och har lätt för att samarbeta med din omgivning.

Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.

Övrig information
Referensnummer: PER 2022-104.

Tjänsteresor kan förekomma.

Innan en anställning kan komma i fråga kommer du även att drogtestas och vi genomför även en bakgrundkontroll. Tullverkets är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket.

Provanställning 6 mån tillämpas.

För oss är det självklart med en arbetsplats som är inkluderande och vi eftersträvar jämställdhet och mångfald.

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Sarah Eklund, tel. 060-67 25 70. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Erland Solander, tel. 060-67 25 02 och för Saco-S, tel. Lena Edehag, tel. 08-456 58 68.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 18:e februari 2022. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tullverket

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tullverket (org.nr 202100-0969), https://www.tullverket.se/sv/privat

Jobbnummer
6291566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tullverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tullverket: