Tullverket söker inköpare/avropare till Administrationsavdelning

Tullverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tullverket i Stockholm, Sigtuna, Nyköping, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 000 anställda. Generaltulldirektör är Therese Mattsson.

Administrationsavdelningen ansvarar för Tullverkets stödverksamhet inom områdena finansiell redovisning, upphandling och inköp, lokalförsörjning, fordonsförsörjning, diarium och arkiv samt verksamhetsservice. Avdelningen ansvarar också för Tullverkets miljöledningssystem.

Administrationsavdelningen består av ett ledningsstöd, fem nationella enheter och har cirka 70 anställda.

Enheten för upphandling och inköp ansvarar för Tullverkets upphandlingsverksamhet. Enheten leder och utför tillsammans med verksamheterna olika typer av anskaffningar åt hela myndigheten. Enheten arbetar med att löpande utreda, bereda och prioritera och handlägga frågor och ärenden. Enheten svarar även för styrning och stöd för Tullverkets avtalsförvaltning liksom e-handel.

Enheten består av 11 medarbetare som har sin geografiska placering i Stockholm, Sundsvall och Luleå.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Vi söker dig som har erfarenhet och intresse av inköpsfrågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är genomföra avrop från Kammarkollegiets ramavtal och i vissa fall även från Tullverkets egna ramavtal. Du utför även direktupphandlingar och enklare upphandlingar. Vid upphandling får du stöd och hjälp av Tullverkets upphandlare.

I arbetsuppgifterna ingår det att vara stöd verksamheternas inköpssamordnare t ex medverkar du till att kvalitetsäkra verksamheternas beställningsrutiner. Du deltar i Tullverkets inköpsplaneringsarbete och bevakar planerade anskaffningar inom olika områden.

En annan arbetsuppgift är omvärldsbevakning. Då Tullverket och Administrationsavdelningen befinner sig i en spännande utvecklingsfas deltar du även i enhetens förändringsarbete där du har goda möjligheter att påverka och skapa goda resultat.

Vi söker dig som har:

utbildning inom inköp eller ekonomi från universitet/högskola eller motsvarande utbildning inom inköpsområdet som av Tullverket bedöms vara likvärdig

utbildning inom LOU

arbetat minst 2 år med arbetsuppgifter relevanta för tjänsten

kunskaper i Officepaketet.

Det är meriterande om du har:

erfarenhet från Tendsign

erfarenhet av avrop från Kammarkollegiets ramavtal.

Publiceringsdatum
2016-10-24

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett affärsmässigt förhållningssätt och ett intresse av inköpsfrågor. Du är väl förtrogen med regelverket kring offentlig upphandling. Engagemang och samarbete är en given del i din vardag och du söker gärna stöd från kollegor likväl som du stöttar andra. Du tycker om att bygga relationer och är serviceorienterad.

Du är driven och har förmågan att arbeta självständigt. Du är strukturerad och vill påverka inom ramen för god ekonomi, kostnadseffektivitet och hållbar utveckling. Du har en utvecklad förmåga att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Du är analytiskt lagd och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med fokus på att hitta lösningar.

Du har god förmåga att uttryck dig i svenska i tal och skrift samt kommunicerar obehindrat med alla i organisationen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Övrig information
Placeringsort: Stockholm.

Referensnummer: PER 2016-565.

Inrikesresor förekommer i tjänsten.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan en anställning kan komma i fråga kommer du att drogtestas och vi kommer att begära att du lämnar ett utdrag från polisens brotts- och belastningsregister (PBR-utdrag).

För mer information och ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Magdalena Jonsson, tel. 073-821 47 16. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Gerhard Otterstad, tel. 08-456 50 86 och för Saco-S, Katarina Hernhut, tel. 08-456 52 65.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning , ska ha inkommit till Tullverket senast den 13:e november 2016 . Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
PA-support 060-67 25 85

Företag
Tullverket

Adress
Tullverket
11298 Stockholm

Kontorsadress
Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3121863

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tullverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tullverket: