Transport Outbound Leader/Distributionsansvarig
Add logistics AB / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Add logistics AB i Upplands Väsby,
Täby,
Sigtuna,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Om Företaget
Rusta har under de senaste åren arbetat fram en tydlig tillväxtstrategi med ambitiösa planer för en internationell expansion med planerad start av nya varuhus i Norge under hösten 2014. Samtidigt vill Rusta se en fortsatt stark tillväxt för verksamheten i Sverige. Nyligen har beslut tagits om att bygga ett helt nytt distributionslager i Norrköping som skall stå klart 2015. Detta kommer att ställa stora krav på verksamheten och då inte minst vår distribution. I dagsläget har Rusta ett distributionsupplägg tillsammans med 16 olika åkerier samt en betydande andel hemleveranser som går i ett separat flöde. I ett led att fortsätta utveckla vår transportverksamhet söker vi nu en Transport Outbound Leader/distributionsansvarig med placering på vårt huvudkontor i InfraCity, Upplands Väsby.
Om Tjänsten
Som Transport Outbound Leader/distributionsansvarig ska du på en övergripande nivå arbeta med att driva och utveckla distributionsverksamheten. Arbetet består bl a av att analysera och stötta den operativa verksamheten samt driva egna utredningar/projekt från olika fokusområden. Ditt fokus kommer vara att löpande identifiera och analysera områden för förbättringar och utmana verksamheten för att öka kundvärde och effektivitet. I tjänsten ingår även administration såsom:
• Sammanställa och analysera prognosavvikelser
• Skapa fakturaunderlagsfil till våra åkerier på månadsbasis
• Sammanställa fraktkostnader för utfrakter, returer och hemleveranser
• Följa upp fakturaavvikelser
• Uppföljning och analys av fyllnadsgradsstatistik
• Hjälpa varuhus med övergripande frågor gällande distribution
• Handlägga reklamationer samt transportskador mot åkerier
• Vara transports representant i öppning av nya varuhus
• Sammanställa och delta i budgetprocess
• Förbereda och uppdatera avtal
• Hålla ihop hemleveranskonceptet avseende distribution/utlastningsrutiner
• Föra en dialog på en övergripande nivå med våra åkerier
Den vi söker
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av distribution. Du ska med din erfarenhet bidra till en ökad effektivisering och optimering av Rustas flöden samt med ett strategiskt perspektiv identifiera och utvärdera långsiktiga utvecklingsmöjligheter för transport.
Tjänsten kräver att du är praktisk med en mycket god analytisk förmåga. Du är noggrann, serviceinriktad och tycker om problemlösande arbete med hög grad av självständighet och eget ansvar. Rusta strävar efter att vara en arbetsplats med högt i tak och vi värdesätter medarbetare som aktivt bidrar med nya idéer för att utveckla både sig själva och arbetet. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi erbjuder en unik möjlighet att få vara med i en fortsatt stark etableringstakt i Sverige samt ta första stegen i en utlandsetablering. Du får arbeta i en högpresterande miljö tillsammans med duktiga kollegor och påverka utformningen och utvecklingen av framtida arbetssätt. Du bör således tycka om att arbeta i en dynamisk kultur med mycket höga ambitioner.
Publiceringsdatum2013-10-25Så ansöker duIntervjuer sker fortlöpande så skicka omgående in ditt CV. Alla handlingar behandlas naturligtvis konfidentiellt. För frågor kring tjänsten kontakta oss på Add logistics, tel 031-13 75 01.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdd logistics AB
AdressAdd logistics AB
Stigbergsliden 5
41463 Göteborg
KontorsadressStigbergsliden 5
Göteborg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-137501
E-postadress:
info@add-logistics.se Jobbnummer 1685910
Observera att sista ansökningsdag har passerat.